تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15
خانه دسته‌بندی نشده
بالاخره نسخه تمبر بارنامه حذف شد

حذف فیزیک بارنامه

  • کد خبر : 2262
  • 24 اسفند 1400 - 8:25
حذف فیزیک بارنامه
درنهایت بعد از چندین سال و کش و قس های فراوان ، نسخه تمبردار بارنامه حذف شد و منبعد شرکتهای حمل و نقل بارنامه می بایست بارنامه روی کاغذ سفید چاپ نمایند.

باسلام

به اطلاع می رساند با توجه به نامه ۲۰۹۷۳۹/۷۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بعد از چندین سال و کش و قس های فراوان ، نسخه تمبردار بارنامه حذف شد و منبعد بارنامه بصورت الکترونیکی صادر می شود. 

 

راهنمای ثبت و صدور حواله بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل در سامانه کنترل بارنامه

 

بدین صورت که شرکت حمل و نقل از طریق سامانه کنترل بارنامه سازمان می تواند حواله بارنامه تحویلی و اختصاص دادن شماره بارنامه را انجام دهد  . بطور مثال بعداز تسویه ۹درصد سازمان و کدرهگیری و بیمه تکمیلی، اعلام درخواست بارنامه باز می شود و شرکت تعداد بارنامه درخواستی خود را ثبت می کند مثلا ۱۰۰۰ بارنامه .  بعداز ثبت تعداد بارنامه می بایست از قسمت حذف فیزیک بارنامه هزینه تمبر بارنامه را پرداخت نماید. در نهایت سامانه شماره بارنامه ها رو به شرکت اعلام می کند.

و شرکت حمل و نقل نیز شماره های مذکور را در برنامه صدور بارنامه خود در قسمت بارنامه های تحویلی ثبت نموده و بارنامه های صادره را روی کاغذ سفید بارنامه ها را چاپ می نماید.

 

نکته اینکه بارنامه های فیزیکی موجود در اختیار شرکت های حمل و نقل می بایست بصورت کامل مصرف گردد.

 

زمان بندی اجرای طرح حذف نسخه کاغذی بارنامه و صدور شماره بارنامه بصورت الکترونیکی:

۱- شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس و سراسری از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

۲- شرکت های حمل و نقل استانی از روز چهار شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

۳- شرکت های حمل و نقل داخلی  از روز شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

 

برای اطلاع رسانی صاحبان کالا و رانندگان و مالکین کامیون. می توانند از طریق نرم افزارهای ذیل صحت اطلاعات بارنامه صادر را بررسی نمایند.

برای صاحب کالا  siwar.rmto.ir

برای رانندگان و صاحبان کامیون  اپلیکیشن راهبران (جهت دانلود کلیک کنید)

 

 

 

 

دانلود نامه حذف فیزیک بارنامه

 

راهنمای ثبت و صدور حواله بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل در سامانه کنترل بارنامه

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2262
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 1702 بازدید
  • 2 دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2انتشار یافته : 2
  1. باسلام
    من نمیدونم مدرک تحصیلی دوستان از کجاست که پیشنهاد حذف کاغذ میدید به دلیل هزینه و قطع درخت خوب الان دیگه درخت قطع نمیشه مگه باربری بجای دوبرگ چاار برگ چاپ نمیکنه روی برگهA5 تحویل رانتده میده بعد دوباره چاپ هولوگرام و بارکد و هزینه و اخه یه بارنامه تمبردار خیلی شیک و قانونی بود این چه بلایی و مکافاتی هست درست کردید کو سرعت اینترنت کو زیر ساخت واقعا با این طرح ها تو دوسال گذشته پایانه رو نابود کردید با این همه هزینه های سنگین شما بخاطر اینکه ۹درصد بیشتر براتون بمونه تمام سیستم حمل و نقل رو بهم زدید کرابه حمل توافقی بین صاحب کالا و رانتده یا باربری هست هیچ اجباری نیست سی میلیون کرایه تو بارنامه بخوره دوست داشت مینویسه نداشت نه. لی شما اومد پایه کرایه رو سی میلیون کردید شاید توافق کنه ۲۰میلیون بره اونوقت چی والله خودتون نمیدونید دارید چکار میکنید فقط دارید یه لقمه عذت رو هزار پیچ میدید تا بخورید با سیستم الکترونیکی موافقم صد در صد ولی با حدف کاغذ بارنامه شدیدا مخالفم چون همون هزینه کاعذ رو انداختید رو دوش باربری

    • باسلام و عرض ادب
      عرض کنم که در ابتدای حذف فیریک قبوض مثل آب هم این مشکلات هم بود (البته دولت حدود ۶ ماه تبلیغات و اطلاع رسانی کرده بود و سامانه های قوی طراحی شده بود)
      و بعد از گذشت چند ماه از طرف فوق به طور کل فرهنگ جامع عوض شد و در حال حاضر کمتر شخصی هست که خواهان قبوض کاغذی باشد
      اما در بحث حذف فیزیک بارنامه
      اولا که سازمان راهداری بسیار ناشیانه و لاک پشتی اطلاع رسانی کرده است که حتی فعلان حمل و نقل اطلاعات دقیقی تا لحظه عملیاتی شدن ان ندارند و نداشتند چه برسد به صاحبان کالا
      دوما اینکه زیرساخت و سامانه سازمان راهداری بسیار ضعیف و کند می باشد
      امیدوارم هر چه سریعتر این دو نقص برطرف بشود

      در خصوص عوارض جابجایی و افزایش کرایه تن کیلومتر(نرخ کف) متاسفانه سازمان راهداری در این ۵ تا ۶ سال به تنهایی باعث گرانی شدید در حوزه کالا بوده است .
      سال ۹۶ عوارض از سه به چهار و در سال ۴۰۰ عوارض از چهار به نه (بدون هیچ دلیل و توجیه قانع کننده ای) افزایش داده است
      در این ۶ سال حداقل نرخ حداقلی و تن کیلومتری را سالیانه دو تا سه برابر کرده است .
      زمانی که وزیر راه اعلام کنه که افتخار می کنم که در زمان مسئولیتم یک خانه نساخته ام که باعث گرانی افسارگسیخته خرید خانه و اجاره خانه می شود این افراد هم یکی از مسببان گرانی و تورم کالا می باشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.