تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
12
خانه دسته‌بندی نشده

محدودیت های ترافیکی نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲

  • کد خبر : 2598
  • 24 اسفند 1401 - 10:34

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، با توجه به پیش‌بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به شرح ذیل اجرا خواهد […]

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، با توجه به پیش‌بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به شرح ذیل اجرا خواهد شد.
الف) ‌محدودیت‌های کلی
۱- عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ، محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند ممنوع است.

۲- در همه محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود.

همچنین عبور و مرور انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج، سویا، دانه‌های روغنی و غیره) یا دارای مجوز از پلیس راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

جزئیات محدودیت‌های جاده‌ای از روز سه شنبه

مرکز مدیریت راه‌ها درباره جزئیات محدودیت‌های جاده ای نیز اعلام‌کرد: در محور کرج- چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع است.

همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ، تاریخ‌های ۲۳ ، ۲۴ ، ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ اسفند سال جاری تا ساعت ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲۴ از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

هم چنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه ، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه تاریخ‌های ۲، ۳، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴/۰۱/۱۴۰۲ از ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد از کرج میدان امیرکبیر و ابتدای آزادراه تهران-شمال (انتهای بزرگراه آزادگان) به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

جزئیات محدودیت تردد جاده‌ای در محور هراز

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است.

همچنین تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ سه‌شنبه (۲۳ اسفندماه) تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز شنبه (پنجم فروردین) و از ساعت۶:۰۰ روز پنجشنبه (دهم فروردین) تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز سه شنبه (پانزدهم فروردین) از رودهن به آمل و برعکس ممنوع است.

محور تهران- فیروز کوه- قائم شهر

بر اساس اعلام سازمان راهداری، تردد انوع تریلرها از ساعت ۱۲:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۲۴ اسفندماه از مسیر جنوب به شمال محور تهران- فیروزکوه- قائم شهر و برعکس ممنوع است.

همچنین تردد انوع تریلرها از ساعت ۰۶:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ روزهای پنجشنبه، جمعه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه تاریخ‌های ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه از مسیر جنوب به شمال محور تهران- فیروزکوه- قائم شهر و برعکس ممنوع است.

محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد

در محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد- قوچان، مشهد- سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و برعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند و از ساعت ۰۷:۰۰ تا ساعت ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۳، ۴، ۱۱، ۱۲ فروردین ممنوع است.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.