تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
24
خانه دسته‌بندی نشده
برخی جایگاه‌ها گازوئیل 600 تومانی را تا سه برابر قیمت فروختند

اعتراض کامیوندران به گازوئیل ۶۰۰تومانی

  • کد خبر : 2563
  • 05 آذر 1401 - 13:50
تشریح دلایل اعتراض کامیونداران/ برخی جایگاه‌ها گازوئیل 600 تومانی را تا سه برابر قیمت فروختند/ هیچ کامیونداری اعتصاب نکرده است

باسلام

نایب رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور اظهار داشت: هر چند که مسئولان هیچ راهکاری برای برطرف سازی مشکل سوخت رانندگان کامیون در نظر نگرفته‌اند و هیچ وعده‌ای هم ندادند اما شرایط در تمام شهرها و استان‌های کشور آرام است و هیچ کامیونداری دست به اعتصاب نزده‌است.

سید جلال موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مشکلاتی که باعث نارضایتی بخشی از کامیونداران شده‌است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کامیونداران و رانندگان کامیون در بخش سوخت است که در این باره چندین جلسه بررسی راهکارهای حل این مشکل با مسئولان دستگاه‌های مرتبط داشتیم.

وی ادامه داد: اولین خواسته کامیونداران از دولت بازگرداندن سهمیه پایه ۲۰۰۰ لیتر با نرخ ۳۰۰ تومان است. در حال حاضر این سهمیه پایه حذف شده است و مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد، به جای آن ماهانه براساس نوع کامیون و محاسباتی که پایه آن مشخص نیست به هر کارتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر واریز می‌شود که همین مقدار هم در موعد مقرر واریز نمی‌شود و به طور جزیی و خرد در طول ماه به کارت سوخت رانندگان واریز می‌کنند. ‌

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور افزود: پیش از این یک میزان مشخصی به هر کارتی واریز می‌کردند و رانندگان کامیون براساس پیمایش از آن میزان سوخت استفاده می‌کردند و مازاد ظرفیت ابطال و دوباره از ابتدای ماه سقف ظرفیت واریز می‌شد اما این سهمیه پایه تا سقف ۲۰۰۰ لیتر حذف شده و نارضایتی‌هایی را ایجاد کرد و خواسته ما برگشت این سازوکار است.

موسوی با اشاره به ایرادات ارائه سوخت آزاد دولتی با نرخ ۶۰۰ تومان گفت: در ابتدا باید بگویم که با سوخت آزاد به طور صد درصد مخالف هستیم چراکه گازوئیل آزاد دولتی با نرخ ۶۰۰ تومان هم فساد و هم نارضایتی بین کامیونداران ایجاد کرده و می‌کند. شاهد آن هستیم که در برخی جایگاه‌های سوخت که برای ارایه سوخت آزاد در نظر گرفته شده‌اند گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی را تا ۲۰۰۰ تومان هم به رانندگان به فروش رسانده‌اند. یا اینکه راننده‌ای کارت خود را در آن جایگاه سوخت به اجاره گذاشته است و همین موضوعات باعث گران فروشی گازوئیل ۶۰۰ تومانی شده‌است.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر در بحث گازوئیل نرخ آزاد دولتی که باعث نارضایتی کامیونداران شده این است که اساسا مشخص نکرده‌اند کدام جایگاهی این سوخت را در چه بازه زمانی و ساعتی به رانندگان ارایه می‌دهد. در حال حاضر متاسفانه یک راننده کامیون برای استفاده از این سوخت باید بین جایگاه‌های سوخت در مسیر جستجو کند که کدام جایگاه سوخت ۶۰۰ تومانی را ارایه می‌دهد و مشکل دیگر این است که جایگاه‌های منتخب در هر ساعتی این سوخت را ارایه نمی‌دهند و اساسا ساعت ارایه سوخت مشخص نیست و همین موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی شده‌است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در حالی که کامیونداران متحمل این مشکلات برای دریافت سوخت هستند، رفع این مشکل یک راهکار ساده دارند. این سوخت به جای اینکه به جایگاه‌داران اختصاص داده شود باید به کارت سوخت رانندگان واریز شود و راننده می‌تواند در هر جایگاه و در هر ساعتی از این سوخت استفاده کند اما متاسفانه مسئولانی که در این باره تصمیم می‌گیرند اساسا با مشکلات رانندگان جاده آشنایی ندارند و نمی‌دانند که مشکل چیست و متاسفانه یک نگاه بالا به پایینی دارند به طوریکه برخی از این مسئولان به ویژه نمایندگان شرکت نفت در جلسات حضور ندارند در حالی که عمده مشکل رانندگان به این بخش می‌گردد.

موسوی گفت: همانطور که گفتم با سوخت آزاد مخالف هستیم اما اگر قرار بر ارایه سوخت آزاد ۶۰۰ تومانی است باید جایگاه‌های سوخت و ساعت ارائه آن حداقل مشخص شود تا راننده کامیون از ۱۲ شب در صف منتظر دریافت سوخت تا صبح فردا نماند.وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ شهری از کشور با موضوعاتی مانند اعتصاب رانندگان کامیون مواجه نیستیم، اظهار داشت: هر چند که مسئولان هیچ راهکاری برای برطرف سازی مشکل سوخت رانندگان کامیون در نظر نگرفته‌اند و هیچ وعده‌ای هم ندادند اما شرایط در تمام شهرها و استان‌های کشور آرام است و هیچ کامیونداری دست به اعتصاب نزده‌است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلی که برای کامیونداران و رانندگان کامیون اکبرآباد در نسیم شهر ایجاد شده بود، گفت: آن موضوع به عدم فعال شدن سامانه‌ای که برای صدور بارنامه طراحی شده‌ بود برمی‌گشت، در همان روز هم مشکل حل شد و ادامه دار نشد. سامانه‌ای برای صدوربارنامه طراحی کرده بودند که آن سامانه موفق به صدور بارنامه نشد و معطلی چند ساعته رانندگان اعتراضاتی را ایجاد کرد که همان روز مشکل را حل کردند.موسوی تاکید کرد: متاسفانه از چند روز گذشته در فضای مجازی تهدیداتی برای رانندگان کامیون مطرح شد که شایعاتی بیش نبود و واقعیت نداشت که البته فراگیر نبود و امروز پنجم آذر ماه هیچ مشکلی برای فعالیت رانندگان کامیون وجود ندارد و در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2563
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : http://niordc.ir/
  • 1295 بازدید
  • 2 دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4انتشار یافته : 2
  1. با سلام از وقتی که درصد پایانه از ۴ درصد به ۹ درصد و قطع شدن سهمیه پایه ناوگان استارت خورد اوضاع کشور نابسامان شد اگر بگم این همه اعتراض بیشترش به دلیل افزایش نرخ کارمزد و چیزهای دیگه است که باعث شده کرایه حمل چندین برابر بشه و خروجی این کار اشتباه گرانی چندین برابری ارزاق مردم بوده گزافه نیست دقیقا مثل روز روشن بود چه اتفاقی قرار بیفته هم پیش بینی رو برج ۱۲ سال ۱۳۹۹ تو همین سایت تو نظرات ثبت کردم دقیقا شد همانی که گفتیم الانم میگ سهمیه برگرده نرخ ازاد کمتر بشه وگرنه اوضاع بدی روبروی همه اس اینقدر عجولانه تصمیم نگیرید خروجی رو نگاه کنید این همه کارشناس جوان و رزیده تو این کشور هست چرا استفاده نمیکنید اوضاع نابسمان را بدتر نکنید والله دارید بدتر میکنید یه نرم افزار راهداری خون به جگر باید بشیم واسه یه دونه بارنامه زدن خوب این سایت رو درست کنید چرا اینقدر بیخال هستتید

    • سلام.
      دقیقا
      شما هم حرف بنده را می زنید
      دولت و مسئولین از جمله سازمان راهداری می بایست قبل از هر تصمیم گیری ، تمامی زوایای کار را بسنجدد و قبل از اجرا زیرساخت های لازمه رو ایجاد نماید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.