تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
19
خانه دسته‌بندی نشده
آشنایی با نرم افزار صدور بارنامه ebl

آشنایی با نرم افزار صدور بارنامه ebl

  • کد خبر : 2638
  • 12 شهریور 1402 - 19:00
آشنایی با نرم افزار صدور بارنامه ebl

آشنایی با نرم افزار صدور بارنامه ebl

شرکتهای حمل و نقل کالا برای ثبت و ارسال بارنامه می بایست از نرم افزار های مورد تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از جمله برنامه ebl متعلق به کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور استفاده نمایند.

که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد شرکت های حمل و نقل کالا از این نرم افزار استفاده می نمایند

و اما توضیحاتی در خصوص نرم افزار و نحوه استفاده از آن

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می نمایید (نمایه اصلی نرم افزار) ، در بالا نرم افزار اطلاعاتی در خصوص؛ نام کاربر نرم افراز، شماره بروزرسانی نرم افزار (مثلا در این تصویر V5.8.8) و آنلاین یا آفلاین بودن بارنامه و حواله قابل مشاهده می باشد (شماره ۱) که لازم به ذکر می باشد بروزرسانی نرم افزار کاملا خودکار می باشد و به لحظه جدیدترین بروزرسانی ها را از روی سرور کانون کشور دریافت می نماید و در صورتی که سرورهای سازمان راهداری اختلال داشته باشد و با موافقت سازمان راهداری امکان آفلاین نمودن نرم افزار وجود دارد که در این جا قابل مشاهده می باشد.
(شماره ۲) ستون های سمت راست ، امکانات کامل و نیازهایی که یک شرکت حمل و نقل کالا نیاز دارد را در دسترس ایشان قرار می دهد که در ادامه به تفضیل آن را توضیح می دهم

(شماره ۳) این نرم افزار ، قابلیت ثبت خودکار بارنامه ها در سامانه آنلاین حسابداری دارد که می توان روی لینک مربوطه کلیک کرد و با طی کردن مراحل لازمه ، صاحب یک حسابداری آنلاین و بروزشوید که با صدور بارنامه به لحظه ثبت های حسابداری آن انجام می شود

در ادامه نیز می توانید یک سامانه پیامکی داشته باشید و اطلاعات بارنامه صادره را به صاحبان کالا، راننده و صاحب کامیون بصورت پیامک ارسال نمایید

ودر ادامه مقدار بدهی سالیانه به کانون کشور و همینطور صورتحساب شرکت در این خصوص قابل نمایش می باشد. لازم به ذکر می باشد که شرکت ها بابت هر سیستم سالیانه مبلغ سی هزار تومان به حساب کانون کشور می بایست واریز نمایند. که شماره حساب کانون و شناسه واریز در اینجا قابل مشاهده می باشد.

و در خط بعدی نام پشتیبان نرم افزار شرکت و شماره تماس ایشان ذکر شده است که هزینه های پشتیبانی برعهده شرکتهای حمل و نقل می باشد که معمولا شرکتها ماهیانه یا سالیانه با ایشان قرارداد منعقد می نمایند.

و در انتها نام شرکت و کد ثبتی شرکت نزد سازمان راهداری و مدت اعتبار نرم افزار نزد کانون قابل نمایش می باشد

حال توضیحاتی در ستون های سمت راست نرم افزار

در قسمت عملیات صدور

بارنامه های تحویلی: شماره بارنامه و سری بارنامه های که از سامانه کنترل بارنامه بعنوان یک حواله بارنامه جدید دریافت نمودید را می توانید در اینجا ثبت نمایید. توجه داشته باشید برای آن که شماره بارنامه به صورت خودکار در هنگام بارنامه نوشتن درج گردد می بایست در این قسمت تیک فعال داشته باشد.


صدور حواله و بارنامه: اصلی ترین قسمت نرم افزار می باشد و با کلیک رو آن می توانید بارنامه ها و حواله هایی که قبلا صادر شده را رویت و جستجو نمایید و همینطور صادر نمایید.

در این قسمت شما می توانید بارنامه و حواله های صادره قبلی را اطلاعاتی از قبیل پلاک کامیون کدملی راننده/صاحب کالا/ کارت هوشمند کامیون و… جستجونمایید و با دو گزینه ((کپی با راننده و کامیون)) و ((کپی بدون راننده و کامیون)) به راحتی از روی بارنامه قبلی، یک بارنامه جدید به سرعت صادر نمایید.

در قسمت عملیات صدور، منوهای دگیری از قبیل ثبت اطلاعات بیمه و نمایش بارنامه های تایید شده و… در دسترس می باشد.

قسمت جداول سیستم

منوی رانندگان و وسیله نقلیه می توانید تمامی اطلاعات رانندگان و کامیون قید شده در بارنامه هاتون را مشاهده نمایید و حتی راننده یا کامیون اضافه نمایید.

اما ضرائی مالی بارنامه ، می توانید کمیسیون دریافتی شرکت، مقدار بیمه مسئولیت، و.. را در اینجا تنظیم و حتی فرمول نویسی کرد.

که می توانید نحوه محاسبه ضریب مالی و طرف حساب آن (آن مبلغ را چه کسی می بایست پرداخت نماید) و مقدار آن را تنظیم نمایید . که توصیه می گردد حتما این کار توسط پشتیبان شرکت انجام گردد

قسمت گزارشات

که یکی از نقاط قوت این نرم افزار می باشد، شما می توانید انواع گزارشات لازمه رو بسازید

قسمت سیستم

در این قسمت شما می توانید تنظیمات نرم افزار و همینطور تنظیمات چاپ بارنامه را انجام بدید . بدین صورت که تمامی گزینه چاپ قابل کوچک و بزرگ کردن می باشد و چند نوع چاپ بارنامه دارد

در پایان اگر نکته مبهم و یا سوالی در این خصوص دارید ، می توانید در پیام رسان ایتا، بله، روبیکا و سروش پیام بدید و در اسرع وقت به سوالات شما جواب خواهم داد.

ومن الله التوفیق

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2638
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 3958 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.