تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15
خانه دسته‌بندی نشده
متوقف شدن وسایل نقلیه باری و مسافری ایرانی در جمهوری آذربایجان

متوقف شدن ۱۲۴ وسیله نقلیه باری و مسافری ایرانی در جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 1578
  • 06 شهریور 1400 - 8:51
متوقف شدن ۱۲۴ وسیله نقلیه باری و مسافری ایرانی در جمهوری آذربایجان
متوقف شدن 124 وسیله نقلیه باری و مسافری ایرانی در جمهوری آذربایجان
به‌دنبال مسدود شدن جاده گوریس – قاپان توسط جمهوری آذربایجان بخشی از مسیر ارتباطی ایران و ارمنستان که در خاک آذربایجان قرار دارد، بیش از ۱۲۰ خودروی باری و مسافری کشورمان در این مسیر متوقف شده‌اند.
اروجعلی علیزاده  امروز اظهار داشت: قسمتی از مسیر زمینی ایران به ارمنستان که در خاک جمهوری آذربایجان قرار دارد، به دنبال تشدید اختلافات دو کشور، توسط طرف آذربایجانی بسته شده است.وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در این خصوص ادامه داد: شامگاه پنجشنبه مقامات مرزبانی کشورمان با طرف آذربایجانی نشستی را برای بررسی این موضوع و یافتن راهکار ممکن در این زمینه برگزار کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدام ۱۲۰ خودروی باری و چهار اتوبوس مسافری کشورمان در این مسیر بسته شده متوقف شده اند و امکان بازگشت به خاک ایران و یا ادامه مسیر به سمت ارمنستان را ندارند که از این تعداد ۷۰ کامیون از ایران به سمت ارمنستان در حال حرکت بودند و بیش از ۵۰ کامیون نیز از مبدأ ایروان به سمت کشورمان خارج شده بودند.
علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل پیش آمده در حال حاضر از تردد خودروها از مرز نوردوز به سمت ارمنستان جلوگیری می شود تا نتیجه رایزنی ها و پیگیری ها در این خصوص مشخص شود و از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد از این مسیر را دارند، درخواست می شود تا حل مشکل بوجود آمده از حرکت به سمت پایانه مرزی خودداری کنند.
طیفی سخنگوی گمرک ایران پیش از این گفته بود، بخشی از  مسیر تردد زمینی ایران به  ارمنستان توسط   نیروهای کشور آذربایجان مسدود شد.
بر اساس  اخبار واصله از برخی رانندگان سواری ورودی  از سمت ارمنستان ، جاده گوریس _ قاپان  به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور جمهوری آذربایجان مسدود شد.
مسافران و کامیون های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز “نوردوز” در استان آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند. به نقل از فارس
لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=1578
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری فارس
  • 1517 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.