تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
10
خانه دسته‌بندی نشده

از اول خرداد ​کارت سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث شارژ نمی‌شود

  • کد خبر : 235
  • 05 اردیبهشت 1395 - 3:53

​کارت سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ، از اول خرداد ماه  سال جاری شارژ نمی‌شود.شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان و سخنگوی کارگروه طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سهمیه پایه در اردیبهشت ماه در پنج پیمانه به کارت هوشمند سوخت منتقل می‌شود که پیمانه اول […]

​کارت سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ، از اول خرداد ماه  سال جاری شارژ نمی‌شود.
شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان و سخنگوی کارگروه طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سهمیه پایه در اردیبهشت ماه در پنج پیمانه به کارت هوشمند سوخت منتقل می‌شود که پیمانه اول غیر برخط و مابقی به صورت برخط شارژ می‌شود و رانندگان می‌توانند در صورت شارژ نشدن کارت سوخت به جایگاه‌های برخط مراجعه کنند‌‌.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هدف از مصوبه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش را تخصیص سوخت متناسب با تردد ناوگان ذکر کرد و افزود: سهمیه عملکردی ناوگان سی تا چهل تن از ۷۲۰۰ لیتر به ۹ هزار لیتر و مینی‌بوس‌ها از ۱۸۰۰ لیتر به ۲۴۰۰ لیتر افزایش داده شده است‌‌.
وی با اشاره به بازنگری معیار مصرف در ۱۰۰ کیلومتر خودروهای کلاس مسافری بالای ۴۰ نفر تصریح کرد: در همین حال، برای خودروهای زیر ۵ سال ساخت ۴۱ لیتر، ۶ تا ۱۰ سال ۴۵ لیتر و بالای ۱۱ سال ۴۹ لیتر در نظر گرفته شده است‌‌.
آدم‌نژاد یادآور شد: در خصوص اتوبوس‌های با ویژگی‌های خاص مانند اتوبوس‌های سه محور و دو طبقه که مصرف بالاتری دارند نیز به میزان ۲۵ درصد به پیمایش درج شده اضافه می‌شود‌‌.
وی همچنین از کاهش سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزل برای ناوگان ساماندهی نشده در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: بر این اساس، سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزل برای ظرفیت تا ۲۰ نفر از ۱۵۰۰ لیتر به ۱۳۵۰ لیتر و برای ظرفیت بالای ۴۰ نفر از ۴۷۰۰ لیتر به ۳۷۰۰ لیتر کاهش می‌یابد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین گفت: مالکان وسایل‌نقلیه موتوری درون‌شهری شامل اتوبوس و مینی‌بوس که ساماندهی نشده‌ است، می‌باید در کمترین زمان ممکن در سامانه متعلق به اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور به آدرس samandehi.uicb.ir ثبت‌نام کنند‌‌.
وی با اشاره به این‌که با ثبت‌نام در سامانه مربوط، سهمیه پایه در ماه‌های بعدی اصلاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مالکان وسایل‌نقلیه موتوری درون‌شهری در صورت عدم ثبت‌نام، در ماه‌های آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهند شد.
آدم‌نژاد در خاتمه تصریح کرد: در همین راستا مقرر شده است سقف ذخیره‌سازی بر روی کارت سوخت به اندازه سهمیه پایه در نظر گرفته شود‌.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.