تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10
خانه دسته‌بندی نشده

آیا دولت یمن سقوط کرد؟

  • کد خبر : 453
  • 01 شهریور 1393 - 12:04

اخبار ضد و نقیضی از موافقت رئیس‌جمهور یمن با درخواست انقلابیون این کشور مبنی بر تغییر دولت ناکارآمد کنونی در کشور منتشر می‌شود.  در حالی که رسانه‌های نزدیک به صنعا تلاش دارند تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز انقلابیون یمن را نظامی جلوه دهند اما حوثی‌ها تاکید دارند که در کنار این انقلابیون تا تحقق مطالبات مشروعشان […]

اخبار ضد و نقیضی از موافقت رئیس‌جمهور یمن با درخواست انقلابیون این کشور مبنی بر تغییر دولت ناکارآمد کنونی در کشور منتشر می‌شود.

 در حالی که رسانه‌های نزدیک به صنعا تلاش دارند تظاهرات‌ها و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز انقلابیون یمن را نظامی جلوه دهند اما حوثی‌ها تاکید دارند که در کنار این انقلابیون تا تحقق مطالبات مشروعشان ایستاده‌اند.

پایگاه خبری «براقش نت» به نقل از یک مقام آگاه سیاسی نوشت که کمیته ریاست جمهوری یمن به «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی ها اعلام کرده که دولت کنونی برکنار می‌شود و دولت جدیدی با مشارکت افراد شایست تشکیل خواهد شد و یک کمیته متشکل از کارشناسان اقتصادی روی کار خواهند آمد تا مسئله بالا رفتن مشتقات نفتی را بررسی و پیگیری کنند.

روزنامه «الشارع» نیز به نقل از این منبع نوشت: حوثی‌ها از تشکیل دولت جدید استقبال کرده‌اند اما می‌گویند که چه زمانی این دولت تشکیل خواهد شد و وزرای آن معرفی خواهند شد. میزان مشارکت در این دولت نیز بر چه اساسی و چگونه خواهد بود.

اما کمیته ریاست‌جمهوری مسئول این مسئله از مشخص کردن جدول زمانبندی شده برای تشکیل دولت و شروط حوثی‌ها درباره کمیته اقتصادی سر باز می‌زند و عبدربه منصور هادی نیز با مشخص کردن مدت زمان مشخص برای تشکیل این دولت مخالف است و تنها خواستار توقف تظاهرات‌های مردمی و عقب‌نشینی آنها از میدان‌های تحصن است اما انقلابیون این خواسته صنعا را رد می‌کنند و نمی‌خواهند بار دیگر انقلابشان مصادره شود.

تقلای صنعا برای عقب‌نشینی انقلابیون از مطالباتشان

هیئت ریاست‌جمهوری یمن، پیش‌نویس توافقنامه‌ای جامع را به حوثی‌ها ارائه دادند و مذاکرات برای متقاعد کردن این جماعت و مردم یمن به عقب‌نشینی از مطالبات مشروعشان ادامه دارد.

رسانه‌های نزدیک به صنعا با بزرگنمایی این پیش‌نویس تلاش دارند این چنین القاء کنند که دولت یمن حاضر به مذاکره است اما حوثی‌ها زیر بار این مسئله نمی‌روند. این در حالی است که حوثی‌ها می‌گویند تنها در کنار خواست مردم یمن که انقلابشان مصادره شده ایستاده‌اند و خواستار ایجاد اصلاحات و تغییر در دولتند و برای اینکه انقلابشان به ثمر بنشیند از تمام شیوه‌های مسالمت آمیز در این راه استفاده خواهند کرد.

تظاهرات مسالمت آمیز گسترده در صنعا

جمعه همزمان با پایان یافتن مهلت انقلابیون یمن به صنعا، مبنی بر برکناری دولت ناکارآمد، مرحله دوم اعتراضات مردمی که با شدت بیشتری همراه خواهد بود، آغاز شد.

این اعتراضهای مسالمت‌آمیز که با فراخوان «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش الحوثی در هفته گذشته آغاز شد و مردم طی چند روز گذشته در میدان‌های مختلف پایتخت و شهرهای مجاور آن تظاهرات کردند، دیروز وارد فاز جدیدی شد. به رغم آنکه حوثی‌ها و انقلابیون بر مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات‌ها تاکید دارند، اما برخی رسانه‌های وابسته به صنعا تاکید دارند که این تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها را مسلحانه جلوه دهند.

فارس

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.