تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10
خانه دسته‌بندی نشده
ادامه طرح

واردات كاميون‌هاي زير سه سال ساخت

  • کد خبر : 2229
  • 17 اسفند 1400 - 15:55
واردات كاميون‌هاي زير سه سال ساخت
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: مالکان کامیون‌های فرسوده، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش حمل‌ونقل می‌توانند با استفاده از طرح واردات کامیون زیر سه سال، ناوگان خود را نوسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا ، عباس شرفی امروز ششم بهمن‌ماه، اظهار کرد: طرح واردات کامیون زیر سه سال ساخت بنا به اعلام معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با استناد به بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور و براساس آیین‌نامه اجرایی، شرایط و ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده و نقش آن در رونق صنعت حمل‌ونقل، کاهش آلایندگی هوا، کاهش مصرف سوخت و زمان جابجایی کالا، این فرصت برای مالکان ناوگان باری فرسوده، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش حمل‌ونقل کالا فراهم شده است تا با استفاده از آن نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نشانی اینترنتی www.rmto.ir و یا سایت نوسازی ناوگان به نشانی www.rpf.rmto.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

متن تعهد محضری

بسمه تعالی

تعهد نامه محضری وارد کنندگان سرمایه گذار بخش حمل و نقل گروه (۳)

شرکت               به شماره ثبت                   شناسه ملی                      و شناسه اقتصادی             و با امضاء مجاز آقای                     فرزند                  با شماره ملی                    (براساس روزنامه رسمی شماره                     مورخ                  )به نشانی                         به شماره تلفن ثابت                        و شماره همراه                 شماره کارت بازرگانی وارد کننده (مندرج در سامانه جامع تجارت)

متقاضی واردات                دستگاه کامیون/کشنده برند/ برندهای                         نسبت به موارد ذیل متعهد و ملتزم میگردم:

۱-        با آگاهی کامل از مفاد بند (ث) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و آئین نامه اجرایی آن موضوع تصویب نامه شماره ۸۷۶۱۵/ت۵۵۲۸۴ه- مورخ ۴/۷/۹۷ و ضوابط تبصره ۲ آیین نامه مذکور ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به شماره ۰۲/۱۰۰/۷۲۶۱۲ مورخ ۱۶/۰۵/۹۸ و اطلاعیه ها و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دستگاه های ذیربط و نیز اصلاحیه های بعدی آنها، کلیه قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و اطلاعیه های صادره در این خصوص را رعایت نمایم.

۲-        کامیونهای وارداتی دارای استاندارد e-mark بوده و از نظر استاندارد ایمنی، کیفیت و استاندارد آلایندگی های محیط زیست مطابق با استانداردهای روز و اجباری مورد تایید مراجع ذیربط و مفاد آیین نامه فنی موضوع ماده (۲) قانون هوای پاک به شماره ۱۰۰۶۰۲/ت ۵۵۰۷۲ ه مورخ ۳۰/۰۷/۱۳۹۷ باشد و بنا به اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قبل از ترخیص کامیون از گمرک مدارک، ضمانت نامه بانکی اعلامی سازمان و تاییدیه های ذیربط را از دستگاه های مربوط اخذ و به سازمان ارایه نمایم و همچنین قرارداد یا معرفینامه خدمات پس از فروش را از شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش در کشور اخذ و قبل از صدور مجوز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل نمایم و سازمان حق دارد چنانچه این مستندات را ارایه ننمایم و یا واقعی نباشند از ترخیص کامیونهای وارداتی جلوگیری و هر گونه خسارات وارده را از شرکت مطالبه نماید و شرکت حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۳-        با توجه به اینکه هماهنگی صورت گرفته فی مابین سازمان ها و شرکت های ذیربط، ثبت سفارش قبل از تائید استانداردهای ایمنی، کیفیت و آلایندگی محیط زیست مطابق استانداردهای روز و اجباری مورد تائید مراجع ذیربط و خدمات پس از فروش فروش انجام می شود، در صورتیکه نتوانم مجوزهای لازم در این خصوص را از مراجع ذیربط و شرکت های مربوط تا قبل از ترخیص اخذ نمایم، حق هر گونه ادعا و شکایتی را در خصوص خسارت های احتمالی وارده ناشی از آن، از خود سلب و ساقط می نمایم و مسئولیت هر گونه خسارات وارده به هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی را در این خصوص به عهده می گیرم و متعهد به جبران آن می باشم. بدیهی است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مراجع و شرکت های ذیربط هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارند. مضافا اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجاز است در این خصوص محدودیتهای لازم از جمله عدم صدور مجوز جدید یا ابطال مجوزهای قبلی و نظایر آن را در این خصوص معمول دارد.

۴-        حداقل به تعداد و ظرفیت ناخالص حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی، کامیون/کشنده فرسوده بالای ۲۵ سال و بالای ۱۵ تن را که دارای معاینه فنی معتبر منتهی به اسقاط و اعلامی مشمول در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد را قبل از ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک اسقاط نمایم.

۵-        نسبت به اسقاط خودرو های مشمول طرح طبق ضوابط اعلامی اقدام نموده و مسئولیت کشف هر گونه فساد در انجام عملیات اسقاط یا عدم اصالت مدارک اسقاط خودروی مذکور به عهده شرکت بوده و می باشد و علاوه بر مسئولیت قانونی در قبال مراجع قانونی و قضائی، پرداخت کلیه خسارات وارده به مالکان یا متقاضیان بر عهده و مسئولیت شرکت می باشد.

۶-        کامیونهایی که وارد می نمایم همگی ساخت کشورهای اروپایی ، ژاپن یا کره جنوبی و با عمر کمتر از سه سال و با ظرفیت اعلام شده توسط مراجع ذی صلاح باشد.

۷-        در مورد تامین ارز کامیون های وارداتی شرایط ارزی اعلامی بانک مرکزی و شرایط واردات مربوط به سامانه جامع تجارت را رعایت نمایم.

۸-        در زمان فروش کامیون، تعهد نامه رسمی محضری از خریدار مبنی بر عدم فروش کامیون خریداری شده به مدت سه سال اخذ و تحویل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهم.

۹-        از هر گونه اقدام در خصوص پیش فروش کامیون، انعقاد قرارداد واگذاری کامیونی که وارد ایران شده، دریافت هر گونه وجه از متقاضیان یا مالکان کامیونهای فرسوده یا الزام مالکان و متقاضیان به اسقاط کامیون فرسوده قبل از ورود کامیون به ایران خودداری کنم.

۱۰-      در مورد فروش یا پیش فروش کامیون های وارداتی مطابق قانونی حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۳۸۶ و آیین نامه اجرایی آن موضوع تصویب نامه شماره ۷۴۱۵/ت۵۱۶۸۱ه مورخ ۲۸/۰۱/۹۵ و اصلاحیه های بعدی آن عمل نمایم.

۱۱-      فهرست و مشخصات کامیون های وارداتی خود را پس از ورود به گمرک ایران در سامانه نوسازی ناوگان سازمان به آدرس rpt.rmto.ir ثبت نمایم و شماره کوتاژ گمرکی، کد شناسه (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور آنها را در دسترس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهم و حداکثر ظرف ۱۲ ساعت پس از انعقاد قرارداد با خریدار، اطلاعات کلی قرارداد با تصویر اسکن شده آن در سامانه فوق الذکر را بارگذاری نمایم. تا ضمن ارسال کدرهگیری به خریدار، مشخصات کامیون وارداتی فروخته شده نیز در سامانه به منظور جلوگیری از انعقاد قراردادهای احتمالی تکراری غیرفعال گردد.

۱۲-      در صورت قیمت گذاری کامیونهای وارداتی توسط دستگاهها یا نهادهای ذیربط قیمت فروشهای اعلامی را دقیقا رعایت نمایم.

۱۳-      کامیون وارداتی سرقتی نباشد و آن را سالم و بدون هیچگونه بدهی به بانکها یا شرکتهای لیزینگ در خارج از کشور و امثالهم به صورت قانونی خریداری و وارد کشور نمایم.

۱۴-      در خصوص نشان های تجاری که وارد می نمایم و خدمات پس از فروش آنها از طریق این شرکت و یا شرکت های وابسته ارایه می شود، با انعقاد قرارداد با سایر واردکنندگان این نشان های تجاری یا صدور معرفینامه ها به آنها، خدمات پس از فروش به اینگونه کامیونها ارایه شود.

۱۵-      اقرار می نمایم از قوانین و مقررات مربوط و وضعیت اقتصادی کشور و تقاضای خرید کامیون علم و اطلاع کافی داشته و در صورتیکه به هر علت نتوانم کامیون/کامیونها را وارد کشور نمایم(ترخیص از گمرک) یا انها را به فروش برسانم ادعایی در این خصوص نداشته و نخواهم داشت و حق هر گونه ادعایی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می نمایم.

۱۶-      با اطلاع از اینکه چنانچه به تعهدات خود عمل ننمایم یا در صورتیکه شرکت ورشکسته یا منحل گردد یا هر گونه دخل و تصرف و الحاق در جزء و یا تمام اسناد و مدارک ، اطلاعات و لوازمات و تجهیزات را بدون اطلاع و موافقت سازمان تغییر دهم، قابلیت پیگیری قانونی از طریق سازمان یا سایر مراجع قانونی را خواهم داشت و موجب دریافت خسارت از هر طریق قانونی از شرکت خواهد بود. لذا ضمن پذیرش مسئولیت رعایت کامل موارد، حق هر گونه ادعا یا اعتراض بعدی در خصوص موارد مذکور را نسبت به سازمان در مراجع قانونی و نظایر آن از خود سلب و ساقط می نمایم.

۱۷-      کلیه قوانین و مقررات مربوط و اطلاعیه های صادره را رعایت نمایم و در صورت احراز هر گونه تخلف، اظهار خلاف واقع، ارسال اطلاعات و اسناد غیر واقعی و فاقد اصالت و کشف هر گونه فساد در انجام عملیات مذکور، تمام مسئولیت های قانونی و قضایی در برابر سازمان و دیگر اشخاص دولتی و غیر دولتی و خسارات وارده بر عهده شرکت می باشد و می بایست پاسخگوی اشخاص باشم و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجاز است در موارد فوق نسبت به ابطال مجوز در سامانه های مربوط در هر مرحله از انجام فرآیند واردات اقدام نماید.

نام شرکت وارد کننده                     امضاء صاحبان امضاء و مهر شرکت

 

 

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2229
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 1470 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.