تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
17
خانه دسته‌بندی نشده
امروز دوشنبه دومین

سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان

  • کد خبر : 2033
  • 13 دی 1400 - 9:12
سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان
امروز دومین سالگرد غم انگیز شهادت ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان  هست . سردار حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸ در ساعت یک بامداد به شهادت رسید. در ۱۴ دی ماه  ۱۳۹۸، پیکر بی جان شهیدان قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر کشته شدگان عملیات آذرخش کبود در بغداد و کاظمین تشییع شدند و مردم عراق در این مراسم حضور یافتند.

باسلام

شهادت سلیمانی یک حادثه‌ی تاریخی است، یک حادثه‌ی معمولی نیست که از یاد تاریخ برود؛ این در تاریخ ثبت شد به عنوان یک نقطه‌ی روشن؛ و شهید سلیمانی، هم قهرمان ملّت ایران شد و هم قهرمان امّت اسلامی. این نکته‌ی اساسی است. (امام خامنه ای مد‌ظله‌العالی)

 

امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی شک، شهادت او نه تنها پایان او نیست، که آغازی دگربار و رویشی وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است.

دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به‌تمامی دوستداران آن شهید والامقام و تمامی انسان‌هایی که دل در گرو آزادگی و ظلم‌ستیزی دارند، تسلیت عرض نموده و استمرار راه پر افتخار و با عزت‌اش را با عظمتی فزون‌تر از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

 

 

 

 

انتقام سردار

در این پوستر، تصویر دونالد ترامپ در حالی که در حال بازی گلف است از بالا نشان داده شده و سایه پهپادی که قرار است او را هدف قرار دهد نزدیک او افتاده است.  فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره انتقام حتمی شهادت سردار سلیمانی از «قاتل» و «آمر به قتل» حاج قاسم در این پوستر منتشر شده است: «قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد، اما بالاخره غلطی کردند بایستی انتقام پس بدهند، هم آمر و هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.» حساب توییتری منتسب به سایت رهبر معظم انقلاب هم این پیام را منتشر کرده است.

ویژه‌نامه سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» همزمان با دومین سالگرد شهادت این سردار والامقام و هم‌رزمان شهیدش از سوی خبرگزاری کار ایران منتشر شده است.

 

دانلود ویژه_نامه+دومین+سالگرد+شهادت+سردار+سلیمانی+(۲)

 

سردار حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸ در ساعت یک بامداد به شهادت رسید. در ۱۴ دی ماه  ۱۳۹۸، پیکر بی جان شهیدان قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر کشته شدگان عملیات آذرخش کبود در بغداد و کاظمین تشییع شدند و مردم عراق در این مراسم حضور یافتند.

درتاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸، پیکر این شهدا به شهرهای اهواز و مشهد منتقل کردند. در این مراسم جمعیت چند صد هزار نفری شرکت کردند. که به گزارش نیویورک تایمز جمعیت تشییع کنندگان در این دو شهر میلیون‌ها نفر بود.

اما در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۸، پیکر مقدس قاسم سلیمانی، و همرزمانش به شهرهای تهران و قم رفت و تشییع شد. مراسم نماز میت بر روی پیکر ایشان به امامت رهبر جمهوری اسلامی ایران سیدعلی خامنه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای بر جنازه سلیمانی و سایر کشته شدگان نماز خواندند.

در مراسم تشییع در تهران، جمعیت چند میلیونی مردم گرد آمدند و برخی رسانه‌ها آن را جزو شلوغ‌ترین مراسم های تششیع می دانند.

مراسم خاکسپاری این سردار بزرگوار صبح روز سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ در کرمان زادگاه ایشان انجام شد که در نهایت شامگاه سه‌شنبه جنازه قاسم سلیمانی وارد گلزار شهدای کرمان شد و در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ دفن شد.

 

فرازی از زندگی نامه سردار

سردار شهید قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در شهرستان رائر کرمان است. او از سال ۵۶ و ۵۷ به گردانندگان اصلی راهپیمایی‌ها و اعتصابات انقلاب در کرمان پیوست و در سال ۱۳۵۸ به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. سلیمانی در سال ۱۳۵۹ فرماندهی پادگان قدس سپاه در کرمان را برعهده گرفت و در سال ۱۳۶۰ فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله با حکم محسن رضایی به او سپرده شد. سپس در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ را برعهده گرفت. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و جنگ با اشرار و باند‌های قاچاق مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داد. وی در سال ۱۳۷۶ فرماندهی سپاه قدس را با حکم رهبری عهده‌دار شد و بلافاصله در سال ۱۳۷۷ در افغانستان حضور یافت تا در مبارزه با طالبان و کمک به بازسازی این کشور پس از جنگ‌های داخلی کمک کند. سردار سلیمانی در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ درجه سرلشگری از سوی رهبر معظم انقلاب شد و در سال ۱۳۹۰ با تشکیل گروه‌های خودجوشِ مدافعان حرم برای مبارزه با داعش در سوریه؛ بزرگترین برنامه‌ی خود را برای مبارزه با گروه‌های تروریست در منطقه‌ی خاورمیانه آغاز کرد. او در گام دوم و در سال ۱۳۹۳ نهاد حشدالشعبی را برای مبارزه با داعش در عراق سازماندهی کرد و در سال ۱۳۹۵ فرماندهی یگان نیروهای ویژه برای مبارزه با داعش در اقلیم کردستان عراق را شخصا عهده‌دار شد. سردار سلیمانی پس از عمری مبارزه با گروه‌های تروریست در منطقه؛ در سال ۱۳۹۶ نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشت و در آن؛ پایانِ داعش را رسما اعلام کرد و پس از آن در سال ۱۳۹۷ به دریافت نشانِ دوالفقار از سوی رهبری مفتخر شد. این سردار بزرگ اسلام که همواره در رصد دشمنان اسلام و اشغالگران حاضر در خاورمیانه بود، سرانجام در نیمه شبِ سیزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ به همراه چند تن از هم‌رزمان وفادارش به مقام عظیم شهادت نائل شد.

 

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=2033
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 816 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.