تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
16
خانه دسته‌بندی نشده
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری کشور

حذف فیزیکی بارنامه از ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 1935
  • 01 دی 1400 - 13:12
حذف فیزیکی بارنامه از ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور: حذف فیزیکی بارنامه‌های جاده‌ای از ۱۵ دی ماه جاری در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حذف فیزیکی بارنامه‌های جاده‌ای از ۱۵ دی ماه جاری در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین متولی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز راهدار در قزوین، اظهار داشت: شرکت ها، رانندگان و پلیس باید در اجرای این طرح به ما کمک کنند تا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و قانون مبارزه با قاچاق کالا، برنامه حذف فیزیکی بارنامه ها با فراهم شدن زیرساخت های آن اجرایی شود!

 

اجرای طرح حذف فیزیک بارنامه

 

وی افزود: در حوزه راهداری با وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده، شبکه عظیمی از دسترسی ها را داریم و در این حوزه ۱۰ هزار دستگاه از ماشین آلات سنگین راهداری به همراه ۱۲ هزار راهدار وظیفه نگهداری و ایمن سازی از این شبکه عظیم را بر عهده دارند.

این مسوول با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنایعی،  متاثر از سفر هستند، اظهار داشت: اگر این سامانه حمل و نقلی مختل شود کشور به طور طبیعی دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

متولی گفت: به عنوان نمونه در اربعین سال ۹۷، ۶ میلیون زائر به اماکن مقدس داشتیم که ۹۵ درصد تردد آنها از طریق جاده صورت گرفت و ۳۵ درصد آنها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار ناوگان اتوبوسی در همان سال ۲ میلیون زائر را جابه جا کردند که این پروژه عظیم در صنعت حمل و نقل جهانی می تواند بی نظیر باشد.

این مسوول اضافه کرد: در بخش حمل و نقل ۸.۵ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به راه های ارتباطی است که این میزان در فضای تجاری عدد بالایی را به خود اختصاص داده است.

متولی ادامه داد: حمل و نقل تاثیر زیادی بر مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه دارد و یکی از عوامل مهم توسعه کشورها شناخته می شود.

وی گفت: به لحاظ آماری نیز سالانه ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافری و ۹۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در کشور جابه جا می شود.

این مسوول، صنعت حمل و نقل را در کشور ایران حیاتی دانست و افزود: رانندگان و راهداران به عنوان سربازانی که وظیفه نگهداری و حفظ و حراست از این سرمایه را دارند، افراد گمنامی هستند که شبانه روز و به دور از خانواده خود در این زمینه فعالیت می کنند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به هفته راهداری، اضافه کرد: تاریخ ملی و انقلابی ایران، ایام مهمی را به ثبت رسانده که یکی از آنها ۲۶ آذرماه سال ۶۲ است، روزی که رانندگان در یک بسیج عظیم با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) با جابه جایی کالاهای به جامانده در گمرکات و حمل آن به اقصی نقاط کشور، برگ سبزی را به تاریخ انقلاب اسلامی اضافه کردند.

 

لازم به ذکر می باشد که در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ نیز شهرام آدم‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حذف فیزیکی بارنامه ادامه گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده و با توسعه کنترل‌های سیستمی و ابزارهای استعلام پلیس، ساختار جدید کنترلی تا اواخر امسال ایجاد و مانور پیش طرح آن، اجرا خواهد شد.

ایشان که در آن زمان معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بودند در ادامه گفتند: با هماهنگی استان‌ها و شرکت‌ها و موسسات حمل بار از ابتدای خرداد سال ۹۷ فیزیک بارنامه به طور کامل حذف خواهد شد و کد رهگیری منحصربه‌فرد بارنامه که با پلاک خودرو مطابقت دارد، ملاک عمل خواهد بود!!! به گزارش تجارت‌نیوز

 

زمانبندی صدور اسناد حمل الکترونیکی و حذف فیزیک بارنامه

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=1935
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 1405 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.