تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
16
خانه دسته‌بندی نشده
سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد

سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد

  • کد خبر : 1539
  • 19 مرداد 1400 - 14:32
سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد
سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد

دبیرکانون کامیون‌داران کشور با اشاره به کُند شدن روند نوسازی کامیون‌های فرسوده، گفت: سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد.

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری با اشاره به برنامه نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور، اظهار کرد: در این زمینه  با مشکلات خیلی زیادی مواجه هستیم؛ یکی از این مشکلات  بعد از این‌که کامیون در گمرک قرار می‌گیرد، هزینه‌های مترتب به ترخیص آنقدر بالاست که قیمت کامیون وارداتی به نرخ بازار نزدیک می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که باید این رویه حل و فصل شود، ادامه داد: تصور خریدار این است که با ۶۰ تا ۷۰ هزار یورو کامیون دست دوم اروپایی را خریداری می‌کند، در صورتیکه در این سوی مرز معادل همین هزینه به قیمت تمام شده کامیون افزوده می شود.

وی افزود:‌ این یکی از مشکلات اساسی کامیون‌داران است که بخش قابل توجهی از آن به سیستم‌های مختلف دولت در نحوه محاسبات، تفسیر عوارض، مالیات،‌ خدمات پس از فروش و… برمی‌گردد. در بخش خدمات پس از فروش متاسفانه هنوز موفق نشده‌اند کشورهای خودروساز را متقاعد کنند تا ۳ درصد دریافت کنند و شرکت‌ها ارقام مختلفی را برای این منظور دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از مشکلات نوسازی کامیون‌های فرسوده، شرکت‌های خودروساز هستند، اضافه کرد: شرکت‌هایی که اسم خود را خودروساز گذاشته‌اند متاسفانه دلال هستند که قواعد دلالی را نیز رعایت نمی کنند. اینها به نوعی در تلاش هستند ذهن نمایندگان مجلس و مدیران دولتی را به این سمت و سو ببرند که واردات کامیون‌های ۳ سال ساخت وارداتی به بخش حمل‌ونقل و منافع ملی کشور لطمه وارد می‌کند.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران کشور گفت:‌ این در حالی است که اینها فقط برای منافع خودشان این کار را انجام می‌دهند و ارتباطی به مباحث کارشناسی ندارد. آنها می‌خواهند بازار فروش بی‌کیفیت چینی را حفظ کنند و هر روز آنرا گران‌تر بفروشند. کما این‌که کامیونی که در زمان ارز ۳۰ هزار تومانی  یک میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان بوده امروز که نرخ ارز حدود ۲۴ هزار تومان است قیمت همان کامیون به مرز ۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کریمی با ابراز این‌که متاسفانه برخی از شعار سال استفاده ابزار می‌کنند، افزود: علی ‌رغم این‌که می‌دانند توان تولید یک پیچ کامیون را ندارند اسم خودشان را تولیدکننده گذاشته‌اند. مجموعه عوامل باعث شده تا روند نوسازی کامیون‌های فرسوده کند شود.

وی با اشاره به نقد منتقدان از روند نوسازی ناوگان فرسوده باری، اظهار کرد:  منتقدان متاسفانه دلالی در بخش دولتی و خصوصی ایجاد شده است و با این موضوع به شدت مخالفیم. در این راستا با وزارت صمت و سازمان راهداری درخواست کرده‌ایم تا دست دلال را از نوسازی کامیون‌های فرسوده کوتاه کند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=1539
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 939 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.