تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
20
خانه دسته‌بندی نشده
شهادت نخبه و دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده

شهادت نخبه و دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده

  • کد خبر : 24
  • 08 آذر 1399 - 5:35
شهادت  نخبه و دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده
شهادت نخبه و دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده

در اقدام تروریستی غروب جمعه مورخ ۷ / ۹ / ۱۳۹۹، ابتدا یک دستگاه خودروی نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودروی دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیراندازی رگباری می‌کند.

در حال بروزرسانی| محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی ترور شد و به شهادت رسید + تصاویر و جزئیات

در این  اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودروی نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیراندازی رگباری می‌کند که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده است و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شده است.

بیانیه وزارت دفاع:

«بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.»

ــ در این  اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودروی نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودروی دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیراندازی رگباری کرده است که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده است و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شده است.

ــ در جریان این درگیری تعداد دیگری از افراد هم کشته شدند که هویت آنها هنوز معلوم نیست.

ــ گفته می‌شود برخی نزدیکان آقای فخری‌زاده هم همراه ایشان بوده‌اند.

این تصویر از منابع غیرسمی با عنوان تصویری از لحظات این درگیری منتشر شده است

ــ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این طی سخنانی از آقای فخری‌زاده نام برده است و رسانه‌های صهیونیستی نیز گفته بودند که او یکی از اهداف ترور این رژیم بوده است.

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی نام فخری‌زاده را به‌عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰نفره قدرتمندترین افراد جهان منتشر کرده است. همچنین نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم‌شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

واکنش سازمان انرژی اتمی

با این همه در دقایق اولیه انتشار خبر ترور، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کلیه دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سلامت کامل به سر می‌برند، گفته بود: برای هیچ‌کدام آنها حادثه‌ای پیش نیامده است.  با این حال، کانال خبری نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در همان ساعت در اطلاعیه‌ای کوتاه، ضمن تایید خبر ترور نوشت: «به گفته منابع خبری یکی از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر جمعه از سوی افراد ناشناس و در جریان درگیری مسلحانه با تیم محافظ وی ترور شده و اخبار تکمیلی در مورد وضعیت سلامتی وی و هویت تروریست‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.»  کانال‌های خبری از محسن فخری‌زاده که به‌عنوان دانشمندان موثر و رده‌بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور یاد کردند و نوشتند: نام فخری‌زاده به‌عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی منتشر شده است. همچنین نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم‌شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.  فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شوی تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=24
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 967 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.