تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
15
خانه دسته‌بندی نشده

سخن چند تن از سیاستمداران بزرگ دنیا را در مورد رهبر معظم انقلاب

  • کد خبر : 32
  • 27 مهر 1399 - 7:42
سخن چند تن از سیاستمداران بزرگ دنیا را در مورد رهبر معظم انقلاب

سخن چند تن از سیاستمداران بزرگ دنیا را در مورد رهبر معظم انقلاب. باشد که قدر این نعمت عظیم الهی را بیشتر درک نماییم. پوتین: مسیح را در ایران دیدم چند سال پیش پوتین، رئیس‌جمهور وقت روسیه، برای نخستین بار در طول سی سال انقلاب به ایران سفر کرد. پوتین، شخصیتی بسیار چارچوب‌مند و منضبط […]

سخن چند تن از سیاستمداران بزرگ دنیا را در مورد رهبر معظم انقلاب.

باشد که قدر این نعمت عظیم الهی را بیشتر درک نماییم.

پوتین: مسیح را در ایران دیدم

چند سال پیش پوتین، رئیس‌جمهور وقت روسیه، برای نخستین بار در طول سی سال انقلاب به ایران سفر کرد.

پوتین، شخصیتی بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است، اما با این حال چندبار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه. دیدار انجام شد. در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس‌جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار، مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصاً و نه از طریق وزیر خارجة خود، به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتماً سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفت‌وگو کنیم.

در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».

(به نقل از حجت‌الاسلام مروی)

لینک یک 

لینک دو

لینک سه

کوفی عنان: با دیدنش همه را فراموش کردم

کوفی‌عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد بود. هنگام خروج از تهران و در پاویون فرودگاه گفته است:

در دوران نوجوانی که بوده‌ام در مورد شخصیت‌های کاریزما مطاله می‌کردم و همیشه این سئوال برای من مطرح بود که اگر زمانی من روبه‌روی یک شخصیت کاریزما قرار گیرم چه عکس‌العملی خواهم داشت. وی افزود: کسانی که مرا به سازمان ملل آوردند، شخصیت‌های برجستة دنیا بودند و من به آن‌ها علاقه‌مند بودم و هر کدام مثل ژاک شیراک، برای من امتیازاتی داشتند. من به شدت تحت تأثیر ژاک شیراک بودم. طوری‌که وقتی ایشان صحبت می‌کرد بدون مکث حرف‌هایی صریح می‌زد. «گورباچف» و «هلموت کهل» هم همین‌طور بودند. این‌ها کسانی بودند که نیاز به مکث نداشتند. من این‌ها را دوست داشتم.

در ملاقات با (حضرت آیت‌الله العظمی) خامنه‌ای احساس کردم که کسی را مثل او ندیده‌ام. شخصیت معنوی ایشان چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد و از معنویات چیزی نداشته باشد! با دیدن آقای خامنه‌ای هم آن شخصیت‌هایی که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثیر شخصیت معنوی ایشان قرار گرفتم. من شخصیت‌های معنوی در دنیا زیاد دیده بودم، ولی هیچ‌یک، از مسائل سیاسی اطلاع نداشتند. با دیدن آقای خامنه‌ای قداست آن شخصیت‌های سیاسی از ذهن من پاک شد. من تعجب می‌کنم ایران با چنین شخصیتی چرا در بعضی جا‌ها می‌لنگد. بعید می‌دانم به سازمان ملل هم بروم شخصیت ایشان از ذهن من پاک شود.

سید حسن نصر الله: شخصیتی عظیم و استثنایی

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشته: ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبه‌رو هستیم که بسیاری در میان امت، چیزی درباره او نمی‌دانند و کمتر کسی با این شخصیت آگاه هستند ما می دانیم که این رهبر در میان امت و حتی در ایران چقدر مظلوم است. حتی در بارزترین و روشن‌ترین بعد در شخصیت ایشان یعنی بعد رهبری و سیاسی ایشان مظلوم است. شما در برابر شخصیتی قرار دارید که دشمنان، او را محاصره کرده اند و دوستان نیز حق او را آن‌گونه که باید ادا نمی‌کنند.

کاندولیزا رایس: خنثی کردن نقشه ها

کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش گفته رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

دکوئیار: شخصیتی به هوشمندی او ندیدم

خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیس‌جمهور (آقای خامنه‌ای) داشت.

دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود: رئیس‌جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است. دکوئیار افزوده بود من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و ۳۰سال است کار سیاسی می‌کنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیت‌های سیاسی و رئیس‌جمهورهای بسیاری را دیده‌ام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام.

بنی‌صدر: اگر امام بود، صدها بار به او احسنت می‌گفت

ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهور ایران بود که به حکم مجلس شورای اسلامی و تائید امام خمینی، به دلیل خیانت‌های مکررش، از مقام خود عزل شد، در گفت‌وگو با آبزرور گفت:

اگر ایشان [امام خمینی(ره)] زنده بود، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ایجاد کرد را حفظ کند.

بنی‌صدر در حالی این اعتراف را انجام داده که پیش از آن نیز وابستگان آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بارها تأکید کرده‌اند که مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای موجب شکست طرح‌های آنان شده است.

حکیمی بزرگ که دوست و دشمن به عظمتِ رهبری‌­اش اعتراف دارند

شخصیّتی عظیم و استثنائی
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب­‌الله لبنان خاطرنشان می‌­نماید: «ما در برابر امامی هستیم در رهبری و حسن حکومت، در تقوا و زهد، در فقه و اجتهاد، در تفکّر و تفکیک ساحات و نوآوری، عظیم‌الشان. ما در برابر امامی هستیم که نگاهی همه‌جانبه، عمیق، مستحکم و استوار دارد…. حقیقت آن است که ما در برابر شخصیّتی عظیم و استثنائی هستیم.»(سایت نشر آثار رهبری، ۱۶/۰۳/۱۳۹۰)
شخصیتی سیاسی در اوج قداست
کوفی عنان در زمانی که دبیرکل سازمان ملل متحد بود با مقام معظّم رهبری ملاقات می‌نماید و پس از آن می­‌گوید: «همیشه معتقد بودم شخصیت‌های معنوی و عرفانی از مسایل سیاسی اطلاعی ندارند. ولی در دیدار اخیرم ایشان را در اوج قداست، شخصیتی سیاسی دیدم که آنچه از سیاسیون بزرگ در ذهنم بود، همه را پاک کردم.»(لوح فشرده پرسمان)
اردوغان: خدمت مرادم آمده‌­ام
زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وقت، درخصوص جزئیات دیدار اردوغان نخست‌وزیر ترکیه با رهبر معظم انقلاب که توسط علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در این کمیسیون بیان شده بود گفت: در این دیدار همسر و دختر آقای اردوغان همراه وی حضور داشتند. وی افزود: در این دیدار نوع نگاه و ارادت آقای اردوغان و همسر و فرزندشان به رهبر معظم انقلاب کاملاً مشهود بود، اردوغان در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب بیان کرد که من به عنوان یک مسئول کشور در خدمت شما نیامده‌ام بلکه به عنوان مریدی به خدمت مرادم آمده‌­ام.
نماینده تهران در خانه ملت ادامه داد: همسر و دختر آقای اردوغان در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب بیان کردند که شما ما را به یاد پیامبر گرامی اسلام می‌اندازید.
(خبرگزاری دفاع مقدس: ۱۷ دی ۱۳۹۳)
پوتین: حکیمی بزرگ و همه‌­جانبه­‌نگر
ولادیمیر پوتین: «با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته‌­ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی­های نوشته شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌­ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی‌کرد او تا به این حد همه‌‌جانبه‌نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم‌گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی­‌شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت­ فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.»(خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳)
صدها کلید نامریی برای حل مسائل منطقه
ولادیمیر پوتین رئیس­ جمهور روسیه در دوم مهر ۱۳۹۴ برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برای دومین‌­بار به تهران آمد و پیش از شرکت در اجلاس، مستقیم از فرودگاه به دیدار رهبر انقلاب رفت. سفر پوتین به ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های روسیه داشت. روزنامه کیهان چنین گزارش می‌­دهد: «خبرگزاری «ریانووستی» ضمن بازتاب دیدار پوتین و مقام معظم رهبری نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای از دانش بسیار بالایی برخوردار است و بر مسائل روز بین‌الملل ‌اشراف کامل دارند. صدها کلید نامریی برای حل بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی خاورمیانه در دستان ایشان قرار دارد. دیدار با رهبر عظیم ایران در نوع خود افتخاری بزرگ است و این افتخار فقط نصیب ‌اشخاص خاصی می‌شود. بنابراین دیدار رئیس‌جمهوری روسیه با رهبر ایران نشان از اهمیت مسئله سوریه و نزدیکی رو به فزون ایران و روسیه است.». (روزنامه کیهان، تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴)
نظر وال استریت ژورنال درباره آیت‌الله خامنه‌ای
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ این روزنامه آمریکایی در بخش پایانی یکی از گزارش­‌هایش با اذعان به اقتدار کشورمان تحت تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب می‌­افزاید: «آیت‌الله خامنه‌ای قدرتمندترین رهبر مذهبی، سیاسی و نظامی ایران هستند.»
عضو ارشد اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در مقاله‌­ای نوشت: رهبری نبوغ‌­آمیز آیت‌الله خامنه‌­ای، ایران را به قدرت برتر از خلیج‌فارس تا کرانه‌­های مدیترانه تبدیل کرده است.
به گزارش ایرنا، «ری تکیه» (Takeyh) در مقاله خود با عنوان «نبوغ رهبر عالی ایران» در روزنامه واشنگتن پست نوشت: رهبر ایران یک متفکر استراتژیک طراز اول است…. در پایان این مقاله آمده است: دستاوردهای امروز ایران مرهون نبوغ یک روحانی بی‌­ادعا است. در منطقه­‌ای که رژیم­های بسیاری دچار بی‌­ثباتی و فروپاشی شده‌­اند، جمهوری اسلامی با اقتدار به پیش می­‌رود. آیت‌الله خامنه‌­ای در رأس مهم‌ترین دولت از خلیج‌فارس تا کرانه‌­های مدیترانه است.
کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش: رهبر ایران می­‌تواند نقشه­‌هایی را که بهترین ذهنها، با صرف بیشترین بودجه­‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌­اند، با یک سخنرانی یک­‌ساعته خنثی کند.(خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳)
نتانیاهو نخست‌­وزیر رژیم‌اشغالگر قدس: قبلاً درباره خطر هسته‌­ای ایران هشدار دادم، اما امروز می­‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم آقای خامنه­‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌­الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت­‌ها را به سوی خود جلب کرده است. دوستان هوشیار ما می­‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران، رهبر منطقه و مسلمین جهان است. (خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳)

منبع

روایتی از آیت الله بهجت در خصوص امام خامنه ای

منبع: خبرگزاری دانشجو

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=32

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.