تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
20
خانه دسته‌بندی نشده

کاهش ۱۰ درصدی سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

  • کد خبر : 53
  • 27 خرداد 1399 - 9:19
کاهش ۱۰ درصدی سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

سهمیه پایه در ناوگان کامیون برون و درون شهری حداقل ۶۸۰ لیتر و حداکثر ۳۰۰۰ لیتر است که از ابتدای خرداد ماه ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد .  به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نقل از خبرگزاری فارس، فرامرز مداح عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی […]

سهمیه پایه در ناوگان کامیون برون و درون شهری حداقل ۶۸۰ لیتر و حداکثر ۳۰۰۰ لیتر است که از ابتدای خرداد ماه ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد .

 به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نقل از خبرگزاری فارس، فرامرز مداح عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی سیستم های هوشمند این سازمان ضمن اعلام این مطلب گفت:

سیستم توزیع سوخت طبق پیمایش و بر مبنای میزان حرکت وسیله نقلیه و کارایی آن تخصیص می‌یابد اما معمولا زمانی لازم داریم تا در طول این دوره به خودروهای فعال سهمیه سوخت پایه هم بدهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که شرایط دریافت باربرگ توسط ناوگان کامیونی درون شهری به طور کامل آماده شده است و وزارت کشور نیز در این حوزه به خوبی عمل کرده است و از سوی دیگر در بخش ناوگان کامیونی برون شهری استفاده از بارنامه که از مدت‌ها قبل انجام می‌شد، به خوبی در حال انجام است، بنابراین استفاده از سهمیه سوخت پایه، توجیهی ندارد و باید این سهمیه گازوئیل به تدریج کاهش یابد.

کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای تشویق رانندگان در گرفتن باربرگ (برای کامیون‌های درون شهری) و بارنامه (برای کامیون‌های برون شهری) کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است.

سهمیه پیمایشی سوخت بیشتر از سهمیه پایه است

مداح تأکید کرد: این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند، اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است.

وی با بیان این که نداشتن باربرگ و بارنامه خلاف قانون است، گفت: وقتی بار توسط ناوگان کامیونی درون و برون شهری جابه جا می‌شود، ضرورت دارد باربرگ و بارنامه اخذ شود.

کاهش ۱۰ درصد سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

معاون برنامه ریزی سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این راستا از ابتدای خرداد ماه کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز می‌شود و این روند به تدریج ادامه می‌یابد، اما سهمیه‌های پایه به صورت ناگهانی کاهش نمی‌یابد.

سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری در حال حاضر بین ۶۸۰ لیترتا ۳۰۰۰ لیتر است که ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد

مداح افزود: ناوگان کامیونی با ظرفیت‌های مختلف سوخت پایه های مختلف دریافت می کنند  که سوخت پایه‌ای که این ناوگان دریافت می‌کنند ۱۰ درصد آن کاهش می‌یابد.

کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند، نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند

عضو هیات عامل  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که به تدریج به سمت حداقل کردن سهمیه پایه سوخت ناوگان پیش می‌رویم، گفت: کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند، نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند چون سهمیه سوخت پیمایشی دریافت می‌کنند.

لینک خبر

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=53

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.