تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9
خانه دسته‌بندی نشده

سامانه ثبت نام نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری کالا رونمایی شد

  • کد خبر : 61
  • 07 خرداد 1399 - 10:41

سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا با هدف نوسازی ۵۳ هزار دستگاه کامیون فرسوده در  سه سال، با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد. اطلاعیه نوسازی ناوگان فرسوده باالی ۵۵ سال   ضوابط و شرایط ثبت در طرح نوسازی ناوگان باری برون‌شهری   سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا   […]

سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا با هدف نوسازی ۵۳ هزار دستگاه کامیون فرسوده در  سه سال، با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

اطلاعیه نوسازی ناوگان فرسوده باالی ۵۵ سال

 

ضوابط و شرایط ثبت در طرح نوسازی ناوگان باری برون‌شهری

 

سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا

 

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای، ‌محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای کشور اظهار داشت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در پایان ماه عبادت و بندگی، این توفیق به دست آمد تا یکی از اقدامات مهم و ضروری برای اقتصاد کشور که در سیاست‌های کلی نظام مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهوری قرار دارد را تحت عنوان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا آغاز کنیم.

وی افزود: این طرح در راستای سیاست‌های کلی نظام، دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند «ث» ماه ۳۰ قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی‌ربط با مشارکت وزارت «صنعت، معدن و تجارت» با اولویت نوسازی پیر ترین ناوگان با عمر ۴۰ سال رونمایی شد. که متقاضیان می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه با نشانی www.rpf.rmto.ir​​   ثبت نام کنند.

اسلامی در خصوص مشمولان  طرح واردات ناوگان کارکرده تا سه سال ساخت نیز بیان داشت: در این طرح چهار گروه تولید کنندگان داخلی ناوگان با سهمیه ۱۰۰۰ دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت،‌ شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت «صمت» با سهمیه ۱۰ دستگاه برای هر شرکت و  مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ملاحظات لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: خودروهایی که قرار است در قالب این طرح وارد شوند حتما خدمات پس از فروش آن‌ها درکشور مد نظر قرار گیرد و در خصوص منشاء ارز نیز تاییدیه بانک مرکزی الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی ناوگان با ظرفیت تولیدات داخلی نیز گفت: در اولویت اول، ۸۶۳ نفر از رانندگان مالک خودروهای با سن بالای ۵۰ سال و بیشترین میزان پیمایش قرار دارند که پس از دریافت پیامک می‌توانند،  طبق قرارداد با ایران خودرو دیزل  و با توجه به راهنمایی‌های منتشر شده در این سامانه نسبت به خرید خودرو سنگین با موتور ساخت شرکت «بنز» آلمان مبادرت کنند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « توسعه متوازن زیرساخت و ناوگان در سیاست‌های کلی نظام  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است» گفت: توسعه ناوگان از سال ۷۸ تا به امروز ۲۴ هزار دستگاه بوده است که نسبت به ۳۴۶ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری، عدد بسیار ناچیزی محسوب می‌شود. اما بر این اعتقاد هستیم  که در سال جهش تولید، فعالیت و تلاش مظاعف این هدفگذاری محقق شود و شاهد کاهش سن ناوگان،‌ ارتقا ایمنی حمل‌ونقل، کاهش آلایندگی‌ و آسیب‌های زیست محیطی باشیم.

اسلامی یادآور شد: در این طرح برای نوسازی ۵۳ هزار دستگاه  در مدت ۳ سال هدف گذاری شده است  که اگر دست اندرکاران تلاش مظاعف داشته باشند،‌ به طور قطع در کمتر از سه سال این هدف  محقق می‌شود و سن ناوگان حمل‌ونقل بار کشور  ۵/۵ سال کاهش می‌یابد. 

اسلامی خاطرنشان کرد: رانندگانی که استطاعت مالی کمتری دارند، می‌توانند از طریق مشارکت با شرکت‌های دارای مجوز یا به صورت مشارکت با سایر رانندگان اقدام به خرید ناوگان در این طرح کنند.

 

اطلاعیه نوسازی ناوگان فرسوده باالی ۵۵ سال

 

ضوابط و شرایط ثبت در طرح نوسازی ناوگان باری برون‌شهری

 

سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=61

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.