تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5
خانه دسته‌بندی نشده

قیمت روادید عراق برای اربعین امسال ۳۰ دلار اعلام شد

  • کد خبر : 304
  • 18 آبان 1394 - 4:28

طی اطلاع از  دفتر آیت اله سیستانی، روز اربعین در عراق پنحشنبه ۱۲ آذر خواهد بود. بین مردم عراق مشهور است که بر اساس نظر ایت الله سیستانی و برخی علمای دیگر  مدت زیارت اربعین ده روز است. از ده تا بیست صفر و کسی که در این مدت زیارت کند, ثواب زیارت اربعین را […]

طی اطلاع از  دفتر آیت اله سیستانی، روز اربعین در عراق پنحشنبه ۱۲ آذر خواهد بود.

بین مردم عراق مشهور است که بر اساس نظر ایت الله سیستانی و برخی علمای دیگر  مدت زیارت اربعین ده روز است. از ده تا بیست صفر و کسی که در این مدت زیارت کند, ثواب زیارت اربعین را برده.


سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و مسئول ستاد اربعین در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: طی مذاکرات صورت گرفته سرکنسولگری ایران در عراق مبلغ روادید زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال ۱۰ دلار کاهش یافت.

وی افزود: ویزای عراق برای اربعین امسال ۳۰ دلار تعیین شده که در تلاش هستیم تا برای رفاه حال زائران، این مبلغ را به طور مجدد کاهش دهیم.

مسئول ستاد اربعین با اشاره به اینکه متولی و میزبان اصلی مراسم اربعین دولت و مردم عراق هستند، گفت:  نقش محوری در حوزه های امنیت، نقل و انتقال و خدمات دهی به زائران توسط دولت عراق انجام می گیرد و نهادهای مختلف ایران از جمله سپاه پاسداران، شهرداری و وزارت امور خارجه به کمک آنها می روند.



ذوالفقاری ادامه داد: در ستاد اربعین امسال کمیته های مختلفی تعریف شده که هر کدام بخشی از فعالیت ها را عهده دار هستند و وظیفه اعزام، اسکان و تغذیه تا نقاط مرزی به صورت متمرکز بر عهده سازمان حج و زیارت است.

وی تصریح کرد: دریافت نذورات و مشارکت های مردمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می گیرد و تأمین امنیت زائران اربعین در ایران بر عهده نیروی انتظامی است.

ذوالفقاری با بیان اینکه سازمان هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین است، گفت: هلال احمر در نظر دارد تا دپوی مواد غذایی، امکانات اسکان و پشتیبانی را در نقاط مرزی مهیا کند.

مسئول ستاد اربعین خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها حضور بیش از ۲ میلیون زائر در مراسم اربعین ۹۴ را پیش بینی کرده و به زائران توصیه می کنیم که همه آنها مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب نکنند.


۱۰۰ هکتار زمین برای پارکینگ زائران اربعین در نظر گرفته شده است


در ادامه محمدرضا مروارید، استاندار ایلام با اشاره به افزایش سطح خدمت دهی به زائران مراسم اربعین امسال گفت: ۱۰۰ هکتار زمین به منظور پارکینگ برای ماشین های سواری در نظر گرفته شده که هم اکنون ۶۰ هکتار آن به طور کامل آماده است.

وی تصریح کرد: در مرز مهران آمادگی پذیرش و انتقال ۳ میلیون زائر اربعین فراهم شده و هم چنین معابر جاده ای از ۱۰ کیلومتر قبل از مهران و ۱۱ کیلومتر تا مرز عراق به صورت چهاربانده وسعت یافته است.

مروارید یادآور شد: سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده در مرز مهران نسبت به سال گذشته ده برابر بیشتر شده‌اند.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.