تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
13
خانه دسته‌بندی نشده

سایت ثبت نام پیاده روی اربعین

  • کد خبر : 325
  • 17 شهریور 1394 - 8:40

سامانه سماح فقط برای پیش ثبت نام  زائران انفرادی پیاده روی اربعین است سامانه سماح راهنمای ثبت نام   به گزارش ایکنا ، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به حضور در پیاده‌روی اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، اعلام کرد: این ثبت‌نام صرفاً پیش‌ثبت‌نام اولیه است. محسن […]

سامانه سماح فقط برای پیش ثبت نام  زائران انفرادی پیاده روی اربعین است



سامانه سماح


راهنمای ثبت نام  

به گزارش ایکنا ، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به حضور در پیاده‌روی اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، اعلام کرد: این ثبت‌نام صرفاً پیش‌ثبت‌نام اولیه است.

محسن نظافتی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که پیش‌ ثبت‌نام اعزام زائران به پیاده روی اربعین سال جاری از امروز ۱۵ شهریور ماه در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز شد، گفت: علاقه‌مندان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حتماً باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح به این معنی است که مردم دیگر نمی‌توانند از آژانس‌های مسافرتی یا کاروان‌های آزاد برای اعزام به پیاده‌روی اربعین استفاده کنند، گفت: خیر؛ این سایت صرفاً برای پیاده‌روی اربعین طراحی شده و هنوز مشخص نیست که آیا برای اعزام در اربعین مثل روزهای دیگر سال کاروان‌‌بندی خواهیم داشت یا خیر چرا که مرزها و محل‌های عبور به نحوی نیست که بتوان به راحتی کاروان‌ها را اعزام کرد.

وی ادامه داد: سامانه سماح فعلاً برای دو مورد طراحی شده کسانی که می‌خواهند ویزای عراق را به صورت انفرادی دریافت کنند و دیگری برای پیاده‌روی اربعین است.

نظافتی در پاسخ به این سؤال که مردم عموماً برای تشرف به کربلا به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کنند، آیا وجود این سامانه تفاوتی در این روند ایجاد خواهد کرد؟ گفت: خیر اکنون نیز به همین صورت است البته مردم می‌توانند از منزل و به صورت شخصی نیز اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: افراد عادی یا افرادی که تسلطی بر رایانه ندارند نیز از طریق دفاتر زیارتی یا مراکز پستی اقدام به ثبت‌نام می‌کنند. چرا که نیاز به اسکن عکس و … است.

نظافتی ادامه داد: ثبت‌نامی که اکنون در سامانه سماح صورت می‌گیرد پیش‌ثبت‌نام است پس از این پیش‌ثبت‌نام آمار درخواست افراد برای اعزام به اربعین مشخص شده و برای برنامه‌ریزی به ما کمک خواهد کرد و مشخص خواهد شد که آیا می‌توان همه افراد متقاضی را اعزام کرد یا لازم است قرعه‌کشی صورت گیرد. مسئله اعزام برای پیاده‌روی اربعین موضوعی دو طرفه بین ایران و عراق است و باید دید طرف عراقی چه برنامه‌ای برای اربعین دارد.

وی در خصوص هزینه‌های سفر، گفت: فعلاً موضوع هزینه مطرح نیست تا وقتی که زمان تحویل دادن مدارک به آژانس‌ها فرابرسد. در خصوص روادید نیز فعلاً مشغول صحبت با طرف عراقی هستیم. دولت عراق تاکنون اعلام کرده است که حتماً باید زائران پیاده روی اربعین ویزا داشده باشند اما در خصوص روادید و رقم آن فعلاً در حال مذاکره هستیم.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3انتشار یافته : 3
  1. انشاالله هرکسی آرزو داره بتونه  امسال بره زیارت آقا التماس دعا

  2. بنده نیز از تمامی زائران آقا التماس دعا دارم
    یاحق

  3. سلام هر ساله اعلام میکنند  ثبت نام باید انجام شود  و از افرادی که منظم هستند پول هم می گیرند و در انتها آزاد می کنند چه بسا افرادی که آرزو دارند ولی بودجه ندارند و بعد از پایان مراسم با حسرت که چرا ترسیدن وبه حرف مسئولن گوش کرند خودشان را سرزنش می کنند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.