تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10
خانه دسته‌بندی نشده

انهدام ناو یک میلیارد دلاری "ساموئل بی رابرتز" آمریکا

  • کد خبر : 331
  • 09 شهریور 1394 - 5:06

ناو یک میلیارد دلاری “ساموئل بی رابرتز” در حالی منهدم شد که ایالات متحده هیچگاه فکر آن را نیز نمی‌کرد. به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران از دهه ۶۰ تاکنون رشادت‌های بسیاری را برای دفاع از کیان میهن انجام داده و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده است. […]

ناو یک میلیارد دلاری “ساموئل بی رابرتز” در حالی منهدم شد که ایالات متحده هیچگاه فکر آن را نیز نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران از دهه ۶۰ تاکنون رشادت‌های بسیاری را برای دفاع از کیان میهن انجام داده و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.


نیروی دریایی سپاه با اقدامات خود باعث شده تا ناوگان نظامی ایالات متحده آمریکا حد خود را بشناسد و حضور خود را در منطقه غرب آسیا را با احتیاط انجام دهد.


**دریادار “علی فدوی”: ما ناو یک میلیارد دلاری آمریکا را با ۷ هزار تومان از بین بردیم

اخیرا دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: ما ناو یک میلیارد دلاری آمریکا را با ۷ هزار تومان از بین بردیم.

البته این ناو جنگی که در خلیج‌فارس مشغول گشت‌زنی بوده فکر نمی‌کرد به شکار نیروی دریایی سپاه بیفتد و شناور پاسداران انقلاب با حداقل امکانات خسارات قابل توجهی به آن وارد کرد.

دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره عنوان داشت: ناو یک میلیارد دلاری “ساموئل بی رابرتز” آمریکا با عملیات سه فروند شناور نیروی دریایی سپاه که مجموعا ۱۰ تا ۱۲ پرسنل داشتند؛ منهدم شد و این در طول تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود.

انهدام ناو یک میلیارد دلاری


انهدام ناو یک میلیارد دلاری

وی تأکید کرد: انگلیس هم در دوران جنگ تحمیلی در تنش‌ها و درگیری‌ها دخیل بود و دستور داده شد که کشتی نفتی انگلیس را هدف قرار دهیم که با هدف قرار دادن این کشتی خانم “تاچر” گفت: این برای انگلیسی‌ها سخت و غیرقابل قبول است.

** دریاردار فدوی: آمریکایی‌ها مواظبند تا در خلیج‌فارس چیزی شلیک نشود

البته فرمانده نیروی دریای سپاه اخیرا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحرکات آمریکا در منطقه اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیش از هر کشوری مواظبند که در خلیج فارس تیری شلیک نشود.

از ابتدا تا انتهای جنگ تحمیلی بیش از ۱۳۰ مورد عملیات مقابله به مثل و ۱۷۴ حمله موشکی ضد آمریکا انجام شده که این پاسخی به جنایات ایالات متحده در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

**ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی رابرتز چگونه منهدم شد؟
در اواخر جنگ تحمیلی ایالات متحده امریکا که به دنبال حمایت از کشورهای هم‌پیمان خود بودT تلاش کرد تا با اسکورت کشتی‌های نفتی دوستان خود از حملات ایران جلوگیری کند و با توجه به اینکه فکر می‌کردند شاید ایران با ترس از شناورهای غول‌پیکر آمریکایی به نفت‌کش‌ها حمله نمی‌کند؛ دچار یک اشتباه محاسباتی شده و ایران با سه شناور به ناو یک میلیارد دلاری آمریکایی  حمله و خسارات قابل توجهی به آن وارد کرد.

انهدام ناو یک میلیارد دلاری


انهدام ناو یک میلیارد دلاری

البته رسانه‌های غربی مدعی شدند مین‌های جنگی باعث شد تا ناو یک میلیارد دلاری آمریکایی خسارت قابل توجه ببیند و البته قیمت ناو جنگی خود را ۶۰۰ میلیون دلار مطرح می‌کنند حال آنکه سبقه درگیری‌ها در دوران جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که مورد اصابت قرار گرفتن ناو یک میلیارد دلاری آمریکا در اثر حمله سه شناور و نه مین‌های جنگی بود که البته مین‌های جنگی ایرانی هم جزء راهبرد کشورمان برای مقابله با آمریکا در نبرد دریایی بوده و این راهبرد ادامه خواهد یافت.

انهدام ناو یک میلیارد دلاری


انهدام ناو یک میلیارد دلاری

آمریکایی‌ها از واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران (مین‌گذاری، موشک‌های ضدکشتی و بکار بردن قایق‌های تندرو) نگرانند  و تلاش می‌کنند تا با بکار بردن برخی راهبردها در مقابل واکنش‌های سه‌گانه سپاه اقداماتی را انجام دهند که تاکنون موفق نبودند.


**باید همه شناورها فارسی بلد باشند

ایالات متحده آمریکا همواره در تردد در “تنگه هرمز” باید رضایت ایستگاه بین‌المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در “تنگه هرمز” جلب کند و در این زمینه فرمانده نیروی دریایی سپاه به واحدهای سپاه پاسداران ابلاغ کرده تمام شناورهایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند باید زبان فارسی بلد باشند یا یک فارسی‌زبان در شناورهایشان وجود داشته باشد.

علاوه بر این ناوهای جنگی آمریکایی زمان عبور از تنگه هرمز برای داشتن کمترین تنش خود را به دهانه جنوبی تنگه هرمز یعنی آب‌های عمان و امارات متصل و حرکت می‌کنند که البته قبل از آن باید خود را به ایستگاه‌های بین‌المللی نیروی دریایی سپاه معرفی کنند.

انهدام کشتی “سانگاری” با موشک “HY-2 ” + تصاویر
دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه اخیرا در “دانشگاه امام حسین (ع)” سخنانی را مطرح کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.


 نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه پاسداران عملکرد قابل قبولی در منطقه داشته اند و توانستند وظایف محوله را در زمان تعریف شده انجام دهند. 


عبور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس آسان نیست؛ بلکه باید از ایستگاه پاسخگویی به سپاه پاسداران عبور کنند و تلاش آمریکایی ها براین است که خود را به دهانه جنوبی خلیج فارس متصل و سپس از منطقه مورد نظر عبور کنند. 




انهدام کشتی



نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی توانسته از حریم دریایی کشور دفاع قابل قبولی داشته باشد و در این زمینه درگیری زیادی با شناورهای غول پیکر آمریکا داشته است. آمریکا با استراتژی استکباری و سلطه‌گری خود به دنبال تسلط بر خلیج فارس و منابع نفتی بوده ،  اما توان بازدارندگی سپاه پاسداران اجازه هر گونه تجاوز از نیروی دریایی آمریکا را سلب کرده است.


انهدام کشتی



اخیرا دریادار “علی فدوی”  فرمانده نیروی دریایی سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) درباره راهبرد جمهوری اسلامی ایران از گذشته تاکنون برای مقابله با نیروی دریایی آمریکا سخن گفت و اشاره کرد بیش از ۱۳۹ عملیات مقابله به مثل با آمریکا در خلیج فارس انجام شده است. 



**انهدام کشتی “سانگاری”

آمریکایی ها در اواخر جنگ تلاش می‌کردند تا به نحوی هژمونی دریایی خود را به ایران ثابت کنند و در این راستا تلاش کردند تا قیومیت کشتی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه غرب آسیا و کشورهای فرامنطقه‌ای را برعهده گیرند. در این راستا آن‌ها تلاش کردند تا اقداماتی را انجام دهند که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران پاسخ این اقدامات را داد. 



**دریادار فدوی: انهدام کشتی “سانگاری” با موشک ” HY-2/استراتژی برتر قایق‌های تندرو سپاه پاسداران 

دریادار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه سال گذشته در مستند رودررو با شیطان اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ادامه سلطه در دنیا به دنبال حضور در خلیج فارس بودند و ما به دنبال جلوگیری از این حضور هستیم.


وی افزود: قرار بر این شد که ناوهای آمریکایی از کشتی‌های نفتی حفاظت کنند و کشتی ۴۰۲ هزار تنی با ظرفیت سه میلیون بشکه نفت با یک پوشش خبری وسیع توسط سی‌ان‌ان پیش‌بینی شد. 


فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توصیه امام (ره) برهدف قرار دادن ناوها تصریح کرد: اگر این ناوها عبور می‌کرد یعنی شاخ ایران شکسته شده و مسئولین سیاسی پیش امام رفتند و ایشان فرمودند ناوها را بزنید. 



فدوی با اشاره به اسکورت چهار ناو جنگی از دو کشتی نفتی اضافه کرد: که چهل روز عملیات روانی در رسانه‌ها انجام شد و همه کشتی “بریجتون” را می‌شناختند اما با این حال این کشتی مورد اصابت قرارگرفت.


دریادار فدوی گفت: در روز ۲۳ مهر ماه ۶۶ کشتی  “سانگاری”  که مسئول اسکورت و حفاظت از نفت کش‌ها بود با موشک ”  “HY-2” مورد اصابت قرار گرفت و “ریگان” گفت: این کشتی وظیفه داشت ۱۱ کشتی دیگر را محافظت کند که ۲۰ ساعت بعد یکی از آن ۱۱ کشتی که تغییر پرچم داده بودند مورد اصابت قرار گرفت. 




انهدام کشتی



انهدام کشتی


انهدام کشتی








**نقش شهید مهدوی

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید مهدوی در عملیات‌ها اضافه کرد: شهید مهدوی در عملیات شناسایی شرکت کرد و همه آنها به سمت جزیره فارسی رفتند و یک هلیکوپتر آمریکایی به شناور شهید مهدوی شلیک کرد. 

مقاومت‌ها و رویارویی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با نیروی دریایی ارتش آمریکا نشان داد که سپاه پاسداران به کمک قایق‌های تندرو و نبرد همتراز توانست بر دشمن آمریکایی غلبه کند. 

فدوی در ادامه اظهار داشت: تا پایان جنگ این درگیری وجود داشت و ۱۳۹ عملیات مقابله به مثل با آمریکا انجام شد و این نشان داد که آمریکا در مقابل قایق‌های تندرو نمی‌تواند از خود دفاع کند و آنها به این نتیجه رسیدند که تمام تجهیزاتشان در برابر قایق تندور بی‌اثر است.



**مشخصات موشک “HY-2 ” 

 این موشک دارای یک رادار جستجوگر، یک جفت بال دلتا بر روی بخش میانی بدنه موشک است.  موشک HY2″  ” توسط یک موتور راکت سوخت مایع شده، با یک تقویت کننده راکت سوخت جامد متصل زیر بدنه موشک کار می‌کند. این موشک یک موشک ضد کشتی بوده که  قابلیت کارایی کروز را  دارد.  موشک HY2″  ” با طول ۷ متر، وزن سرجنگی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم ، کوتاه برد ، هدایت اینرسی و ۹۰ درصد موفقیت در اصابت به هدف دارای پتانسیل‌های ویژه ای است.  



انهدام کشتی



**فس: در جریان جنگ ایران و عراق “HY-2 ” دو تانکر را مورد اصابت قرار داد

سایت فس (Fas) درباره موشک HY2″  ” نوشت:  این یک موشک سطح به سطح بوده که قابلیت عبور از رادار و خلال کننده‌های پتانسیل موشکی را دارد.خاصیت ضد رادارای، قدرت تخریب بالا ویژگی های منحصر به فردی را از این موشک نشان داده تا جایی که به کشتی های تا حجم ۳۰۰۰ تن  خسارت جدی وارد کند . 


انهدام کشتی



این سایت ادامه داد: این موشک با طول بیش از ۷ متر، هدایت هومینگ، برد تا ۱۰۰ کیلومتر  و وزن سرجنگی بالا توانایی بالایی در مورد اصابت قرار دادن اهداف را دارد. 

سایت فس (Fas)  یادآور شد: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در جنگ ایران و عراق رخ داد که  ایران با موشک HY2″  ”  که در رسانه‌ها به نام  “کرم ابریشم” شناخته می‌شود یک تانکر آمریکایی و لیبیایی را مورد اصابت قرار داد و در این زمینه جنجال های بسیاری به پا شد.  




انهدام کشتی



**دریادار تنگسیری: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم 

دریادار “تنگسیری” جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه سال گذشته در مستند رودر رو با شیطان  با اشاره به مقابل مثل ایران در جنگ تصریح کرد: ۲۹ فروردین زمانی که ۳ ناو ایرانی مورد اصابت قرار گرفت سکوی کرسنت را آتش زدیم و ۲ هلیکوپتر و یک یدک‌کش را مورد اصابت قرار دادیم. 


وی با اشاره به شلیک ۱۸ فروند موشک در رزمایش شهادت اظهار داشت: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم که یکی از آن‌ها انهدام کشتی  “سانگاری”  بود.


مهر ماه سال ۶۶ کشتی “سانگاری” مورد اصابت قرار گرفت و نشان داده شد هیچ وقت جمهوری اسلامی از دفاع از مرزهای خود عقب نشینی نخواهد کرد و زیر بار زور نمی‌رود؛ و امروز نیروی دریایی سپاه یک نیروی تصمیم گیرنده در خلیج فارس است. 

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.