تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
13
خانه دسته‌بندی نشده

کمپین سیمای حقیقی امام

  • کد خبر : 267
  • 21 خرداد 1394 - 4:36

قصه تلخ انحراف انقلاب‌ها و قیام‌های بزرگ بشری از اهداف اصیل و اولیه خود، چیزی نیست که قابل انکار و پنهان کردن باشد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ده‌ها و صدها توطئه بنیان‌کن به نهال نوپای انقلاب هجوم آورد اما هیچ یک نتوانست در این بنای پرشکوه خللی ایجاد کند و نظام اسلامی با […]

قصه تلخ انحراف انقلاب‌ها و قیام‌های بزرگ بشری از اهداف اصیل و اولیه خود، چیزی نیست که قابل انکار و پنهان کردن باشد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ده‌ها و صدها توطئه بنیان‌کن به نهال نوپای انقلاب هجوم آورد اما هیچ یک نتوانست در این بنای پرشکوه خللی ایجاد کند و نظام اسلامی با سرانگشت هدایت او راه خود را در اقیانوسی از ناملایمات و ناآرامی‌ها طی کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیست‌ و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌ خمینی(ره) فرمودند: اگر ملت ایران بخواهد هدف‌ها و راه را ادامه دهد، باید راه و اصول امام بزرگوار را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است.اگر امام (ره) را تحریف کنند، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

از بین ارکان متعدد تمدن‌ساز، نقش هیچ‌یک به اندازه نقش رهبری و الگوی یک جامعه تمدنی، ممتاز و ویژه نیست. الگو و پیشوایی که در فرهنگ شیعه با قید «امام» و«نایب امام  یا ولی فقیه» از او یاد می‌شود و اوست که در تشکیل جامعه‌ای الهی و زمینه‌سازی برای برپایی مدینه‌ای آرمانی، نقشی ممتاز و بی‌نظیر دارد. همین ویژگی ممتاز و برجسته کافی است تا آنها که «آرمانشهر تمدنی اسلامی» را برنمی‌تابند، بکوشند از همین نقطه ورود کنند!اسوه، پیشوا و الگوی مبارزه، نقشی محوری و تعیین کننده در برپایی یک تمدن جدید دارد و دشمن می‌کوشد با مخدوش کردن چهره این الگوی بی‌نظیر ،نقطه اتکا محرومان را از آنها بگیرد.امام به هیچ وجه مردم را به سمت فرهنگ غربی سوق ندادند و همواره موازین اسلامی را مطرح کردند و از اول فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه بک کلمه زیاد.  پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرها کاخهای شاه بنا بود اما امام در نهایت سادگی به خانه ساده جماران رفتند.  مهمترین غبارزدایی که امام از چهره اسلام کردند این بود که دین امری جدا از زندگی اجتماعی و سباست نیست. نهضتی که امام‌‌ خمینی (ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آنرا پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت نشان دهد، به همین دلیل انقلاب ایران در جهان اسلام به عنوان “انقلاب امام‌‌ خمینی (ره)” شناخته شده است. کار دشمنان  اینست که «امام» را  آنگونه که می‌پسندند و آنگونه که می‌توانند بعدا از او بهره ببرند معرفی کنند!

ارائه تصویر لیبرالی از شخصیت و مکتب فکری حضرت امام(ره) که این روزها به طور مداوم از سوی برخی جریان‌های سیاسی داخل و خارج کشور صورت می‌گیرد، این نه‌تنها بزرگترین ظلم نسبت به امامی است که تا آخرین سال حیات خود با لیبرال‌ها و مکتب‌ فکری آنها در حال مبارزه بود بلکه بزرگترین ظلم در حق امت اسلامی و ملت‌های مظلومی است که با دلبستگی به مکتب فکری امام(ره) راه پرخطر مبارزه با لیبرالیسم سلطه‌گر غرب را در پیش گرفته‌اندعده‌ای برای منافع خود آنطور که خود می‌خواهند امام خمینی (ره) را تفسیر وتصویر می‌کنندعده‌ای برای شعله‌ور کردن فتنه جدید نیاز دارند امام راحل را به گونه‌ای که خودشان می‌خواهند تفسیر وتبیین کنند؛آنهم تفسیر غلط تا بتوانند امام حاضر را تبعیت نکنند.تصویری که امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی از مکتب فکری حضرت امام(ره) ارائه نمودند، اگرچه متناسب با یک سخنرانی، محدود و خلاصه بود اما از جامعیت بالایی برخوردار بود و مروری بر محورهای آن می‌تواند مهمترین تحریف‌های یک سال گذشته را نیز برای اهل دقت آشکار کند

دشمن دانا و دوست نادان در تحریف شخصیت حضرت امام(ره) راه مشترکی را طی می‌کنند. به ویژه در طول دو دهه گذشته این دو جریان بی‌وقفه مکتب فکری امام را که همان اسلام ناب محمدی و مواضع آن است تحریف کرده و برای تقلیل نقش و اثر آن در جوامع بشری تلاش کرده‌اند. هر روز به شکلی و به زبانی و با ترفندهایی این تصویرسازی‌های خلاف واقع ادامه داشته و از طریق رسانه‌های داخل و خارج کشور به افکار عمومی انتقال داده شده. دشمنان خارجی  امام نگران تکثیر امام، تکثیر راه و اندیشه امام در جهانند. تکرار انقلاب اسلامی ایران در کشور‌های منطقه، کابوس هر شب آنهاست و از تصور چنین رخدادی بند بند وجودشان می‌لرزد.

 افزون بر دشمنان خارجی و آنها که عقده‌ای دیرینه از سیلی جانانه امام در دل دارند،کسان دیگری هم هستند  که می‌کوشند نسخه دیگری از امام ارائه کنند! آنها کسانی هستند که روزگاری  با انقلاب همراه بوده‌اند اما به تدریج به تعبیر رهبر عزیز انقلاب «چرب و شیرین » دنیا را چشیده‌اند و از زندگی ساده سابق خود فاصله گرفته‌اندمنحرفین داخلی و تحریف‌کنندگان سیمای نورانی و ملکوتی امام، بالاترین جفا را به یک ملت و به آرمانهای او می‌کنند. آنها می‌کوشند در غفلت تاسف بار  متولیان فرهنگی و در خلأ یک شناسنامه اصیل از اندیشه  آن مراد سفر کرده در موضوعات مختلف، نسل جدید را از بزرگترین دست آویز نجات‌بخش عصر خویش محروم کنند! و این خیانتی عظیم و نا بخشودنی است.

متأسفانه گاهی اوقاف برخی جریان‌‎های بدسلیقه و خباثت‌آلود می‌خواهند در شخصیت امام تصرف و تحریف کنند. این جریانات، گاهی مطالب دروغی را به امام راحل نسبت می‌دهند که حقیقت ندارد،«تحریف امام» نقطه آغازین یک توطئه ادامه دار است.توطئه ای که متأسفانه باید گفت صدای آن کمابیش دارد از جانب کسانی به گوش می رسد که خود را به هر نحوی از انحاء از نزدیکان امام(ره) یا از نزدیکان فرزندان ایشان فرض می کنندبرخی افراد هستند که به خاطر منافع خود خاطرات و مطالبی را برای حفظ حریم های خود در مقاطع مختلف مطرح می‌کنند؛نان به نرخ روزخورها، بدسلیقه‌ها و آنهایی که می‌خواهند موقعیت خود را حفظ کنند، با یک سری سخنان وخاطره سازی ها  قصد دارند روی موج احساسات ارتباط با آمریکا و رفع تحریم‌ها آن هم به هر قیمتی، سوار شوند. انتخاب سلیقه‌ای برخی مطالب فرعی و نادر که متناسب با حوادث روز بوده و تعمیم دادن آن به شخصیت حضرت امام و معرفی آن به عنوان اصول ثابت و دائمی مکتب امام نیز نوعی از تحریف است که از آن پرهیز داده شده است. برخی  می‌کوشند امام ساختگی خود را به جامعه و به نسل جدید عرضه کنند. امامی که در منظومه فکری‌اش حرفی از مبارزه ابدی فقر و غنا دیده نمی‌شود! امامی که سر ستیز با آخوند‌های درباری یا مرفهان بی‌درد نداشته و اصلا با آنها کنار می‌آمده است!

رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان سال اول رحلت حضرت امام(ره) که اولین علائم و نشانه‌های تحریف از سوی بعضی خواص و نخبگان و تریبون‌داران مشاهده شد، منتظر مدعیان خط امام نشده، بی‌وقفه وارد میدان شدند و جوانمردانه خود را سپر بلای امام و سپر بلای مکتب امام کردند.ایشان در سالروز بزرگداشت رحلت امام راحل(ره) از دو منظر درباره امام خمینی صحبت کردند که چاشنی هشدار تأکیدانه در هر دو مشهود بود. منظر اول «تحریف شخصیت امام» و منظر دوم بیان «اصول مکتب فکری امام» بود. هر دو منظر به سبب پیوستگی تفکیک‌ناپذیر با انقلاب اسلامی و سرنوشت یک کشور و یک ملت اهمیت ویژه‌ای دارد مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در هر یک از سالهای این دو دهه سند و شاهدی بر این ادعاست. هر سال متناسب با تحریف‌هایی که در آن سال صورت گرفته بود خنثی‌سازی، روشنگری، بیدارسازی و آگاهی‌بخشی صورت گرفته است. مروری بر این سخنرانی‌ها علاوه بر اینکه واقعی‌ترین، واضح‌ترین و زیباترین تصویر از شخصیت حضرت امام را به هر مخاطبی می‌رساند، تصویری از تحریف‌های صورت گرفته در آن سال را نیز به اهل دقت ارائه می‌دهد.

اما امسال اولین سالی بود که واژه تحریف به طور صریح و آشکار و به عنوان موضوع اصلی سخنرانی از همان آغاز سخن مورد تاکید قرار گرفت. گویی توطئه تحریف شخصیت حضرت امام(ره) امسال شدیدتر از هر سال به مرحله‌ای از خطرآفرینی رسیده که دیگر نمی‌توان با آن به طور غیرمستقیم مقابله کرد. امسال موضوع تحریف صریح‌تر و هشداردهنده‌تر از بیست سال گذشته مورد تاکید قرار گرفت تا شاید آنها که نسبت به امام و مکتب امام(ره) دلبستگی و تعهد بیشتری دارند خطر را باور کنند.

نکته‌ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند از دو جهت صورت می‌گیرد، یک خطر تحریف امام به‌وسیله افرادی است که امام را ندیده‌اندواز امام یک تصویر اسطوره تاریخی در ذهنشان دارندکه این‌یک نوع تحریف است.تحریف دوم این است که یک عده آدم‌هایی که قبلاً با امام رابطه داشتند و به امام نزدیک بودند،  بیایند هرچه به نظر خودشان می‌رسد و هرچه مطابق مصلحت خودشان از اصول امام هست،به‌امام قالب کنند.امروز ندای امام از دیگر کشورهای منطقه به گوش می رسد و بسیاری از سیاستمداران تحت تاثیر ندای امام قرار گرفته اند. آمریکا امروز منفعل است فعال نیست اما ما باید هوشیاری مان را حفظ کنیم و در این راه امام قدم برداریم که راه و رمز و کلید نجات ما این جمله حضرت امام است که فرمود «پشتیبان ولایت فقیه باید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

لذادر برابر این جریان خطرناک تحریف، تنها و تنها موج بیدارگری و روشنگری چاره‌ساز است.برای کسب تکلیف و شناخت مسیر مستقیم و صحیح باید به یک منبع موثق مراجعه کرد تا بتوانیم در مسیر اندیشه های امام راحل و آرمان های انقلاب حرکت کنیم موج معرفی سیمای حقیقی امام با تکیه بر امهات زندگی آن پیر فرزانه، مستند به حقایق معتبر و به دور از خیالات و افسانه‌های من در آوردی! همان موجی که رهبر عزیز روز ۱۴خرداد در جوار حرم مطهرش آغاز کرد. اکنون بر اندیشمندان و صاحب‌نظران است که این خط مستقیم و نورانی را دنبال کنند.سخنرانی ۹۴/۳/۱۴ را باید یک سند مهم تاریخی در قبال جریان تحریف و در دفاع از حضرت امام(ره) دانست. ای‌کاش می‌شد؛شخصیت‌ها و علمای بزرگی که ده‌ها سال شاگرد حضرت امام بوده و ایشان را از نزدیک درک کرده و حقی از امام بر گردن دارند، به طور رسمی ذیل این سند مهم را مهر و امضا کنند تا مردم و به‌ویژه نسل جوان و نسلهای آینده با اطمینان و اعتماد بیشتر آن را بپذیرند و به سندهای تحریفی ترجیح دهند.

پیوند محکم و هوشمندانه‌ای که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) میان شخصیت امام خمینی(ره) و اصول مکتب فکری ایشان ایجاد کردند، کار «تحریف شخصیت امام» و «قلب اصول مکتب فکری» معظم‌له را بسیار سخت می‌کند و این راه و شیوه‌ای است که دلدادگان امام عزیز(ره) باید آن را تثبیت و محکم‌تر کنند.همه باید مراقب باشیم حال که دشمن نتوانسته تصویر منفی خود را در ذهن ما تغییر دهد، خودمان موجب تغییر تصویر جمهوری اسلامی ایران در ذهن ایرانیان نشویم.سعی کنیم هر خاطره ای را در هر جایی نشر ندهیم سعی کنیم از امام راحل چهره ای نسازیم که همه او را دور از انسان های قرن حاضر بدانند و از میزان جذب شدن افراد به شخصیت ایشان کاهش دهیم .

پس از بیانات قاطع و صریح رهبر انقلاب درحرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی مبنی بر مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، موجی از حمایت خودجوش دانشجویان و هیئات مذهبی و کاربران انقلابی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، از بیانات رهبری شکل گرفت.در این بین کاربران شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند در حد توان خود وبه هر شکل ممکن، به حمایت از سخنان ولی زمان خودشان بپردازندونکته جالب این فعالیت ها وحرکات ؛حمایت همه ی اقشار جامعه از این اقدام خود جوش است.یکی ازاولین کمپین‌ها که در روزهای اخیر ودر فضای مجازی در این جهت راه اندازی شده است  کمپین “سیمای حقیقی امام”می باشد.این کمپین پس از سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در حرم بنیان گذار رهبر کبیر انقلاب تشکیل شده است. لذا ازشمامخاطبین محترم کردستان وب دعوت می شود:عکس،شعر و مطالب خود را باموضوع فوق به ایمیل شبکه وبلاگی استان کردستان یا در قسمت نظرات همین مطلب ارسال نماییدتابه اسم شما در سایت درج گردد.همچنین می‌توانید در مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌های #سیمای_حقیقی _امام #خمینی_بت شکن#چند_نفس_با_روح_الله؛استفاده کرده وبه طرح و مطالبه آرمان‌های امام در صفحه مجازی خود بپردازید ودر نهایت صفحه مذکور و صفحات مشابه را به دوستان خود معرفی نمایید..از اصحاب رسانه نیز دعوت می شود ضمن حضور در این کمپین ما را در امر اطلاع رسانی یاری نمایند. با پیوستن به این کمپین وبازنشر آن در تمامی شبکه های اجتماعی حمایت خوددر جهت مقابله با تحریف شخصیت امام خمینی(ره) رااعلام کنیم. به امید اینکه بتوانیم زمینه آگاهی بیشتری نسبت به ویژگی های شخصیتی معمار بزرگ انقلاب؛ آن نادره دوران وبستر استفاده ازراهنمایی های حکیمانه آن عالم ربانی را فراهم نمائیم .

کردستان وب

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.