تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12
خانه دسته‌بندی نشده

علت تعویق اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش

  • کد خبر : 337
  • 16 خرداد 1394 - 5:02

به منظور بهینه نمودن مصرف سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور در راستای مصوبه  هیئت محترم  وزیران مبنی بر تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان دیزلی کشور این طرح  از تاریخ اول مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.  سوالات متداول طرح ملی پیمایش  طرح ملی پیمایش شنبه ۱۶ خرداد ۹۴ رئیس کانون انجمن های […]

به منظور بهینه نمودن مصرف سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور در راستای مصوبه  هیئت محترم  وزیران مبنی بر تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان دیزلی کشور این طرح  از تاریخ اول مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد. 

شنبه ۱۶ خرداد ۹۴

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان جاده ای کشور از فشار برای تعویق اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش خبر داد.

محمد خان بلوکی ضمن اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش از اول خرداد اظهار داشت: بخش خصوصی حمل و نقل بار کشور در حال فشار برای متقاعد کردن دولت جهت تعویق اجرای این طرح یک ماه دیرتر است.

وی افزود: وضعیت حمل بار در فروردین و اردیبهشت به طور کل مساعد نیست و تعداد بارنامه های هر شرکت طی این دو ماه نمی تواند ملاک خوبی برای سهمیه بندی سوخت باشد. اما بازار کار حمل و نقل بار در خردادماه رو به بهبودی می رود.

 

رئیس اتحادیه تعاونی حمل بار با اشاره برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نصب دستگاه های ردیاب GPS بر روی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر تصریح کرد: در صورتی که حق انتخاب بر اساس خدمات،قیمت با هدف ایجاد رقابت از میان شرکت های مورد نظر سازمان به ما محول شود، هیچ مشکلی با نصب سیستم های ردیاب وجود ندارد.

خان بلوکی با بیان اینکه” روزانه ۵۶ میلیون لیتر گازوئیل به نام حمل و نقل هدر می رود،” گفت: ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون وجود دارد که سالانه حتی یک بارنامه هم ندارند و تنها از طریق فروش سوخت امرار معاش می کنند. همچنین در شهرستان ها برخی افراد با استفاده از وانت بار بشکه های حمل گازوئیل را از جایگاه های سوخت پر می کنند و به طرق مختلف( قاچاق) به فروش می رسانند.

رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان جاده ای کشور با توجه به مشکلات بارنامه و نظام یک سرخالی در کشور تاکید کرد: نیاز به درگاه ملی باریاب که حدود سه سال گذشته راه اندازی و ناگهان متوقف شد بیش از پیش محسوس است زیرا در صورت پیروی راننده از این سیستم، بار خود برای برگشت را قبل از حرکت از مبدا انتخاب و به اصطلاح به نام خود قفل می کند.

لغو قانون حمل بار بدون بارنامه تا ۱۵ کیلومتر

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر مشکلات آن می توان به عدم وجود بارنامه در حمل و نقل درون شهری و روستایی اشاره کرد که اجرای طرح  آمارگیری مبدا و مقصد بیانگر حساسیت دولت به فقدان بارنامه در نقاط مختلف کشور دارد زیرا قانون اجازه حمل بار بدون بارنامه تا ۱۵ کیلومتر لغو شده است و حتی یک کیلومتر نیز نیاز به بارنامه دارد.

تین نیوز

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.