تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
11
خانه دسته‌بندی نشده

عدم شارژ کارت سوخت بنزین

  • کد خبر : 342
  • 02 خرداد 1394 - 4:51

با سلام شنیده ها حاکی از آن است که دولت به صورت چراغ خاموش، بنزین را تک نرخی کرده است و در این دو روز کارت های سوخت سواری های شخصی و موتورسیکلت ها شارژ نشده است. داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» و در پاسخ به […]

با سلام

شنیده ها حاکی از آن است که دولت به صورت چراغ خاموش، بنزین را تک نرخی کرده است و در این دو روز کارت های سوخت سواری های شخصی و موتورسیکلت ها شارژ نشده است.

داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» و در پاسخ به سوال این خبرگزاری مبنی بر چرایی عدم واریز سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها برای خردادماه سال جاری گفت: شرکت ملی پالایش فراورده‌های نفتی هر ماهه پس از دریافت ابلاغیه واریز سوخت از سوی مسئولان، سهمیه مورد نظر را در کارت‌های سوخت شارژ می‌کرد و این شرکت تنها به عنوان متولی توزیع و عرضه بنزین، مجری سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت می‌باشد.

 

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه واریز سهمیه سوخت در ابتدای هر ماه باید توسط چه نهادی ابلاغ شود، اظهار داشت: واریز سهمیه سوخت توسط ستاد سوخت ابلاغ می‌شود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز یکی از اعضای آن است.

 

عربعلی تصریح کرد که در این ماه ابتدا اعلام شد سهمیه بنزین اردیبهشت ماه تمام خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شود. در مورد سهمیه خودروهای شخصی بعد از تصمیم‌گیری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: موضوع سهمیه سوخت به زودی و ظرف یک تا دو روز آینده حل شده و مورد خاصی نیست.

 

اما با تاخیر پیش آمده شبهه تغییر در قیمت، سهمیه و یا حتی آزادسازی نرخ بنزین به وجود آمده است. این سوال را از سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پرسیدیم. وی پاسخ داد: شرکت ملی پخش متولی اجرای سیاست‌های عرضه بنزین است و نقشی در تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارد.

 

عربعلی همچنین هر گونه مشکلات فنی سامانه هوشمند سوخت را نیز تکذیب کرده و عنوان کرد: هیچ مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت وجود ندارد و دلیل عدم واریز سهمیه بنزین صرفا به دلیل تصمیم‌گیری‌های دولتی است.

 

شایان ذکر است که پیش از این سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تثبیت سهمیه‌های بنزین خودروها تا پایان سال جاری خبر داده و گفته بود: تا پایان امسال رقم سهمیه بنزین تغییر نخواهد کرد.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص اظهارات سجادی گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش و یا تغییر سهمیه‌های بنزین به این شرکت ابلاغ نشده است و صرفا مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند به منظور انجام تصمیم‌گیری، فعلا سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی واریز نشود.

 

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، پیش از این سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها به‌ترتیب هرکدام ۶۰ لیتر و ۲۵ لیتر و با قمیت هر لیتر ۷۰۰ تومان در بامداد اولین روز هر ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شد.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3انتشار یافته : 3
  1. لعنت بر دولت فریبکار و دروغگو.

  2. روحانی مچکریم

  3. مثل اینکه کلید درب اتاق کامپیوتر هایی که اطلاعات مربوط به خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها گم شده ،پیدا شه کارتاتون شارژ میشه انقد شلوغش نکنید. روحانی مچکریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.