تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9
خانه دسته‌بندی نشده

شارژ کارت سوخت کامیون و اتوبوس بر اساس بارنامه

  • کد خبر : 383
  • 20 دی 1393 - 12:24

با اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی (طرح جدید در دست اقدام که به زودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت،) توزیع سوخت،  بر اساس پیمایش‌هایی که انجام شده است صورت خواهد پذیرفت.  در راستای افزایش و توسعه بهره‌وری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و ایجاد پتانسیل‌های جدید ، طرح نوین دیگری در دستور […]

با اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی (طرح جدید در دست اقدام که به زودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت،) توزیع سوخت،  بر اساس پیمایش‌هایی که انجام شده است صورت خواهد پذیرفت. 


در راستای افزایش و توسعه بهره‌وری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و ایجاد پتانسیل‌های جدید ، طرح نوین دیگری در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل سازمان با  اشاره به اینکه  بخش مهمی از انرژی و زمان اتلاف شده در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای تاکنون نبود روش‌ها و مدل‌های علمی  و سیستماتیک بوده است، اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در یکسال گذشته گام‌های بلندی در قالب برنامه‌های مختلف اصلاح و بهبود روشها در حمل‌ونقل کالا و مسافر برداشته است که تعدادی از این طرحها به مورد اجرا گذاشته شده است. 

وی استقبال و همراهی فعالان بخش را از برنامه‌ای شدن حمل‌ونقل جاده‌ای بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: 

با اجرای طرح جدید در دست اقدام که به زودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت اطلاعات موجود در بانک‌های اطلاعاتی بارنامه، صورت وضعیت و حمل‌ونقل بین‌المللی کالا (CMR) به ویژه اطلاعات مبداء و مقصد سفرها و اطلاعات مورد نیاز هر راننده برای راننده و صاحب ناوگان پیامک خواهد شد.

غلامی با تاکید بر شفاف‌سازی در پی اجرای طرح در دست اقدام گفت: 

با شروع اجرای این طرح  اطلاعات کامل هر بارنامه در بخش حمل‌ونقل کالا و صورت وضعیت در بخش حمل‌ونقل مسافر و همچنین CMR از طریق سیستم پیامک به رانندگان و صاحبان وسیله نقلیه ارسال خواهد شد تا کنترل لازم به انجام برسد ضمن اینکه  مرکز کنترل داده‌ها در سازمان نیز نظارت عالیه را عهده‌دار خواهد بود.

با اطلاعات موجود در این بانک اطلاعاتی توزیع سوخت، تمدید برگ فعالیت خودرو بر اساس پیمایش‌هایی که انجام شده است صورت خواهد پذیرفت. 

معاون حمل‌ونقل سازمان با ذکر مزایای متعدد این طرح اعلام داشت: رانندگان تلاشگر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با در دست داشتن اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های بر خط امکان مقایسه اطلاعات بارنامه یا صورت وضعیت موجود را خواهند داشت ضمن آنکه  اطمینان کامل از اطلاعات موجود در سامانه موجب می‌گردد تا حقوقی از این قشر زحمتکش ضایع نگردد. 

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود ارسال اطلاعات به موسسات و شرکتهای حمل‌ونقلی و صاحبان وسیله  نقلیه  را نیز که تاکنون خلاءی وجود داشت، بسیار مهم برشمرد و گفت: 

امروزه در تمام دنیا نیز داشتن اطلاعات و آمار جابه‌جایی‌ها موجب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران نیز با محاسبات دقیق و افزایش بهره‌وری در حوزه فعالیت خود تصمیمات اقتصادی داشته باشند. ​

منبع:روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای
لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2انتشار یافته : 2
  1. سلام.

    ایا طبق گفته های آقای غلامی منبعد برای شارژ شدن کارت سوخت کامیون و اتوبوس حتما می بایست بارنامه و صورت وضعیت بگیریم؟
  2. سلام
    بله
    البته زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نشده است ولی در آینده ای نزدیک صورت می 
    گیرد.
    یاحق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.