تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11
خانه دسته‌بندی نشده

تردد وسایل نقلیه با بار اضافی عمر مفید جاده ها را کاهش می دهد

  • کد خبر : 413
  • 03 مهر 1393 - 4:51

تردد وسایل نقلیه با بار اضافی عمر مفید جاده ها را کاهش می دهد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های اصفهان، حمیدرضا بنی نجاریان  ​رییس اداره ایمنی و ترافیکافزود: یکی از عوامل مهم ایجاد خسارت به رو سازی، ابنیه فنی راه ها و کاهش عمر مفید جاده ها، حمل […]

تردد وسایل نقلیه با بار اضافی عمر مفید جاده ها را کاهش می دهد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های اصفهان، حمیدرضا بنی نجاریان  ​رییس اداره ایمنی و ترافیکافزود: یکی از عوامل مهم ایجاد خسارت به رو سازی، ابنیه فنی راه ها و کاهش عمر مفید جاده ها، حمل بار اضافه توسط وسائط نقلیه باربری است.


وی اظها کرد: چنانچه وسیله نقلیه ای دارای بار اضافه بیش از حد مجاز باشد، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.


وی افزایش هزینه های تعمیر مرمت و نگهداری جاده ها، ایجاد مشکل در کارکرد سیستم تعلیق، ترمز، شاسی ، گیربکس، استهلاک زودرس وسیله نقلیه و افزایش تصادفات جاده ای به دلیل عدم کنترل خودرو را از دیگر اثرات حمل بار اضافی توسط ناوگان عمومی کالا برشمرد.

وی ادامه داد: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان به منظور جلوگیری از بروز چنین خساراتی، با استفاده از باسکولهای ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه در پاسگاه های پلیس راه و همچنین باسکول های در حین حرکت، اضافه تنا‍ژ بار وسایل نقلیه را کنترل می کند.

وی گفت: رانندگانی که بیش از میزان مجاز بار حمل کنندجریمه شده و به کمسیون ماده ۱۱و شرکت های حمل و نقل صادر کننده بارنامه به کمسیون ماده ۱۲ معرفی می گردند.

منبع: سایت سازمان راهداری و حمل و نقل کشور

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.