تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14
خانه دسته‌بندی نشده

تعظیم زایتسف و هم تیمی‌هایش برابر والیبال ایران

  • کد خبر : 435
  • 10 شهریور 1393 - 3:38

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان برابر دومین تیم پرافتخار این مسابقات به پیروزی دست یافت. به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، در نخستین بازی از گروه چهارم رقابت های والیبال قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز به وقت ایران تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود در ورزشگاه […]

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان برابر دومین تیم پرافتخار این مسابقات به پیروزی دست یافت.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، در نخستین بازی از گروه چهارم رقابت های والیبال قهرمانی جهان از ساعت ۱۵:۳۰ امروز به وقت ایران تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود در ورزشگاه کراکو آرنا به مصاف ایتالیا، دومین تیم پرافتخار این تورنمنت رفت و با نتیجه ۳-۱ از سد این حریف قدرتمند گذشت و گام نخست را در رقابت های امسال محکم برداشت.
 
اسلوبودان کواچ در بازی امروز تیم ایران را با ترکیب امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد ظریف سعید معروف و محمد موسوی به میدان فرستاد.
 
ملی پوشان ایران در گیم نخست از همان ابتدا قدرت خود را به حریف دیکته کردند و توانستند خیلی زود بین خودشان با ایتالیا فاصله بیندازند.
 
ضربات ریسکی اما با دقت بازیکنان ایران فشار زیادی را به ایتالیایی ها وارد کرد. در این میان باید به دفاع بسیار خوب تیم ایران نیز اشاره کرد که ۵ بار سد راه ضربات حریف شدند و به امتیاز دست یافتند.
 
ست اول که ۲۳ دقیقه به طول انجامید، سرانجام با پیروزی ۲۵-۱۶ ایران به پایان رسید.
 
در ست دوم ایران باز هم شروع بهتری داشت، اما به یکباره ایتالیا فاصله دو امتیازی با ایران را جبران کرد و پیش افتاد. این جلو افتادن لاجوردی پوشان تا امتیازات آخر ادامه داشت. هر چند که ملی پوشان کشورمان بسیار تلاش کردند تا اختلاف را از بین ببرند، اما این ایتالیا بود که باهوش تر عمل کرد و ۲۵-۲۳ برنده شد تا حساب کار پس از ۲۹ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی کشیده شود.
 
در ست دوم شهرام محمودی، آرمین تشکری و مهدی مهدوی نیز به میدان رفتند.
 
در ست سوم هر دو تیم نبرد برابری را ارائه دادند و اجازه ندادند که حریف حتی ۲ امتیاز پیش بیفتند. این شرایط تا امتیاز ۱۴ وجود داشت، تا اینکه ایتالیا سه امتیاز پیاپی کسب کرد و حساب کار را به برتری ۱۷-۱۴ تغییر داد.
 
در حالی که به نظر می رسید ایتالیا شاید بتواند این برتری را تا پایان حفظ کند، اما این اتفاق رخ نداد و شاگردان اسلوبودان کواچ پیش از آنکه حریف حتی به امتیاز ۲۰ برسد، نتیجه را به تساوی ۱۹-۱۹ کشاندند. روند صعودی تیم ایران ادامه یافت و ست سوم با پیروزی ۲۵-۲۱ به پایان رسید تا تیم کشورمان ۲-۱ از حریف قدرتمندش پیش بیفتد.
 
میلاد عبادی پور دیگری بازیکن ایران بود که در ست سوم برای نخستین بار به زمین رفت. این ست ۲۸ دقیقه به طول انجامید.
 
ست چهارم با برتری نسبی ایتالیا آغاز شد و این تیم از ایران پیش افتاد، اما ملی پوشان کشورمان خیلی زود کار را به تساوی کشاندند و البته با کسب امتیازات بیشتر نسبت به حریف حتی پیش هم افتادند. آبشارهای فرهاد قائمی از نکات بارز ست چهارم بود تا ایران برتری ۱۸-۱۳ را نیز تجربه کند. دفاع های خوب بازیکنان ایران عرصه را بر ایتالیایی ها تنگ کرد و باعث حفظ برتری تیم کشورمان شد. این ست نیز با درخشش ملی پوشان کشورمان با پیروزی ۲۵-۲۲ همراه شد تا تیم ملی ایران در مجموع ۳-۱ برنده شود و اولین برد خود در رقابت های قهرمانی جهان را جشن بگیرد.
 
تیم ملی کشورمان که در گروه D با ایتالیا، فرانسه،آمریکا، بلژیک و پورتوریکو همگروه است، در دومین دیدار خود روز سه شنبه ساعت ۱۵:۳۰ برابر آمریکا به میدان خواهد رفت.
 
این پنجمین حضور ایران در رقابت های قهرمانی جهان است. ایران در دوره قبلی که در سال ۲۰۱۰ در ایتالیا برگزار شد، در رده بیست و یکم و در سال ۲۰۰۶ نیز در رده نوزدهم قرار گرفت
لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.