تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
خانه دسته‌بندی نشده
سیاست دولت در مؤسسات مالی، بانکی و بیمه شفاف‌سازی است

رییس کل بیمه مرکزی: سیاست دولت در مؤسسات مالی، بانکی و بیمه شفاف‌سازی است

  • کد خبر : 452
  • 01 شهریور 1393 - 14:33
رییس کل بیمه مرکزی: سیاست دولت در مؤسسات مالی، بانکی و بیمه شفاف‌سازی است

محمد ابراهیم امین در نشست خبری اقدامات بیمه مرکزی ایران طی ۱ سال گذشته تشریح کرد.


**آمار بیمه مرکزی در سال ۹۲ 

وی با بیان اینکه طی سال ۹۲ حد بیمه سالانه بیمه‌های بازرگانی به ۱۶۲ هزار میلیارد ریال رسید گفت: در سال ۹۱ این رقم ۱۳۱ هزار میلیارد ریال بود که این موضوع یعنی در این مورد رشد ۲۳٫۲ درصدی داشته‌ایم. 
  
وی ادامه داد: حق بیمه سرانه از ۱۷۰ هزار تومان به ۲۱۰ هزار تومان رسید و تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از ۳۹ میلیون و ۴۰۰ بیمه‌نامه در سال ۹۱ به ۴۳ میلیون بیمه‌نامه در سال ۹۲ رسید.   
  
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سهم بیمه‌های عمر از ۷٫۸ درصد به ۹٫۱ درصد رسید. که این موضوع نشان‌دهنده رشد ۱٫۳ درصدی بیمه‌های عمر است. 
  
وی افزود: توسعه بیمه‌های بازرگانی در کشور منوط به توسعه بیمه‌های عمر است که البته این موضوع با موانعی همچون تورم و وجود پوشش بیمه‌ اجتماعی گسترده دارد. 
  
وی ادامه داد: در واقع پوشش بیمه‌ اجتماعی جایگزین بیمه‌های عمر هستند و در محاسبات ما اگر پوشش‌های بیمه‌ای را به جامعه ارائه دهیم در محاسبات بیمه‌ای لحاظ کنیم این رقم به ۱۰ درصد می‌رسد.
  
به گفته وی، این بیمه جایگزین بیمه عمر نیست بلکه سیاست‌هایی باید تدوین شود که بیمه‌های بازرگانی بتوانند سیاست‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی را نیز انجام دهند. 
  
امین به نقطه ضعف صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: فروش بیمه‌های عمر به دانش بازاریابی نیاز دارد که متأسفانه ما به اندازه کافی فروشنده بیمه‌عمر ماهر تربیت نکرده‌ایم. 
  
وی در ادامه اظهار داشت: در سال ۹۱ صنعت بیمه حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت کرد که این رقم در سال ۹۲ به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. 
  
وی افزود: در سال ۹۲ سیاست‌های بیمه خسارت بیشتری نسبت به درآمد حق بیمه پرداختند ضریب خسارت در صنعت بیمه افزایش یافته که این مسئله یکی از عوامل کاهش بازده شرکت‌های بیمه است که حتی سهام شرکت‌های بیمه را در بازار سرمایه به حداقل رسانده است. 
  
**سیاست دولت در مؤسسات مالی، بانکی و بیمه شفاف‌سازی است 
  
محمد ابراهیم امین در نشست خبری تشریح اقدامات بیمه مرکزی ایران طی ۱ سال گذشته در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که می‌گوییم شرکت بیمه به دست مدیران غیرحرفه‌ای اداره می‌شود یعنی اینکه در‌آینده‌ای نزدیک شاهد بروز مشکلات فراوانی در آن شرکت خواهیم بود. 

وی با تأکید بر مطلب فوق تصریح کرد: این مسئله به این معناست که ما برای یک بار صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه را شفاف و کنترل کنیم. 
  
وی افزود: شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند صورت‌های مالی یعنی درآمدها و هزینه‌های خود را به صورت شفاف ثبت کنند و اگر این مسئله عملیاتی نشود بیمه مرکزی خود به این مسئله ورود می‌کند. 

وی در خصوص سامانه سنحاب گفت:با تلاش های صورت گرفته بر آن هستیم تا پایان سال بتوانیم این سامانه را در اختیار دستگاهها قرار دهیم تا عملکرد شرکت های بیمه به صورت انلاین کنترل شود.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=452
  • نویسنده : محمد جواد باقری
  • ارسال توسط :
  • منبع : https://sabatransport.ir/
  • 834 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.