تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
خانه دسته‌بندی نشده

اخبار حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته

  • کد خبر : 457
  • 01 شهریور 1393 - 7:01

الزام مدیران فنی برای نظارت دقیق‌ بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر، علت آتش سوزی در اسکانیا، نیاز ۳۸۰ میلیاردی شرکت ساخت برای تکمیل بزرگراه بهشهر-قوچان، نرخ جریمه عدم رعایت قوانین حمل بار و اجرای ضوابط جدید قرارداد بیمه کالاهای ترانزیتی، اهم اخبار جاده ای کشور در هفته گذشته را تشکیل می دهند. به گزارش […]

الزام مدیران فنی برای نظارت دقیق‌ بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر، علت آتش سوزی در اسکانیا، نیاز ۳۸۰ میلیاردی شرکت ساخت برای تکمیل بزرگراه بهشهر-قوچان، نرخ جریمه عدم رعایت قوانین حمل بار و اجرای ضوابط جدید قرارداد بیمه کالاهای ترانزیتی، اهم اخبار جاده ای کشور در هفته گذشته را تشکیل می دهند.


به گزارش تین نیوز، حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بیشنر بر مشکلات موجود در حوزه های سازنده، بهره بردار و کارفرمایی متمرکز بود؛ به گونه ای که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنان با مشکل کمبود بودجه ساخت راه ها روبرو است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به دنبال تصویب ضوابطی برای کاهش تلفات جاده ای و برطرف کردن مشکلات حمل بار است. همچنین پلیس راهور و سازمان گمرک نیز در این زمینه مشارکت های لازم را انجام می دهند.  


الزام مدیران فنی برای نظارت دقیق‌ بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر

داود کشاورزیان با اشاره به اقدامات ایمنی در بخش عابران پیاده ‌ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، طرح راکبین موتورسوار گفت: این اقدامات موجب ارتقا و افزایش سطح خدمات جاده‌ای شده و موجبات کاهش و حذف عامل ناچیز جاده‌ای در سفر خواهد شد. 

 

رئیس سازمان راهداری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و طرح تردد ایمن راکبین موتورسوار گفت: نظارت جدی مدیران فنی بر شرکت‌های حمل و نقل مسافر الزامی است و باید نظارت کافی بر سیستم ایمنی ناوگان عمومی برون شهری داشته باشند.

   

چرا اسکانیا آتش می گیرد؟ 

یکی از فعالان با سابقه در حوزه حمل و نقل مسافربری کشور با اشاره به اظهار نظرهای مختلف در خصوص علل انفجار اسکانیا اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم در خصوص حوادث اتوبوس های اسکانیا، جاسازی باک های اضافی برای حمل سوخت بیشتر است. 


این فعال حوزه حمل و نقل مسافر خاطرنشان کرد: اتوبوس های اسکانیا در زیر شاسی خود قابلیت جاسازی و تعبیه باک های اضافی تا سقف سه هزار لیتر را دارند و این اقدام یک فاجعه است زیرا خودرو را به بمب متحرک تبدیل می کند. 

 

نیاز ۳۸۰ میلیاردی شرکت ساخت برای تکمیل بزرگراه بهشهر-قوچان 

مدیرکل ساخت و توسعه شبکه راه های منطقه شمال شرق کشور  که به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برای بازدید از روند ساخت طرح ۲۰۴۳ به بجنورد رفته بود، به خبرنگار تین نیوز گفت: طول کل مسیر بزرگراه بهشهر، گرگان، آزاد شهر، بجنورد، شیروان، قوچان ۵۴۰ کیلومتر و تا تکمیل نهایی ۲۰۰ کیلومتر دیگر باقیمانده است. 


حسن کلهر با بیان اینکه “تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان برای ساخت این بزرگراه هزینه شده است” خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری این پروژه ۴۳ میلیارد تومان برآورد شده است و برای تکمیل، به ۳۸۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد. 

 

نرخ جدید جریمه عدم رعایت قوانین حمل بار 

پلیس راهور ناجا ضمن ارائه جدول نرخ جدید جریمه های تخلفات رانندگی و ترافیکی، نرخ عدم رعایت قوانین حمل بار در کلان شهر ها و جاده ها را ۵۰ هزار تومان، روستاها و راه روستایی ۴۰ هزار تومان و سایر شهر ها را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

ضوابط جدید قرارداد بیمه کالاهای ترانزیتی اجرایی می شود 

مسعود کمالوند، معاون توسعه مدیریت و منابع و علی مددی جهرمی معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای به شرکت های بیمه و حمل و نقل بین المللی اعلام کردند که از اول مهرماه سالجاری صرفا” بیمه نامه ای معتبر و قابل پذیرش خواهد بود که براساس مفاد قرارداد جدید بیمه، تعهد پرداخت حقوق ورودی عبور کالاهای خارجی صادر گردد. 

 

براین اساس چنانچه هر یک از تشکل های اقتصادی تا تاریخ تعیین شده اقدام به انعقاد قرارداد بر اساس ضوابط تعیین شده جدید ننمایند، گمرک از پذیرش بن بیمه در رویه عبور خارجی معذور خواهد بود و باید از سایر تضامین تعریف شده در قانون (ضمانت نامه بانکی یا سپرده نقدی ) جهت عبور خارجی کالا استفاده نمایند. 

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.