تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
خانه دسته‌بندی نشده

عباس فلاحی باباجان: بیشتر حوادث به خاطر فرسودگی ناوگان است

  • کد خبر : 475
  • 26 مرداد 1393 - 11:50

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان حمل و نقل فعلی مورد قبول هیچ کس نیست و حتی بخش اعظم حوادث نیز به خاطر فرسودگی ناوگان حمل و نقل است. عباس فلاحی باباجان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به جمع آوری ناوگان های فرسوده، گفت: طبق جلساتی که وزیر با کمیسیون […]

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان حمل و نقل فعلی مورد قبول هیچ کس نیست و حتی بخش اعظم حوادث نیز به خاطر فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

عباس فلاحی باباجان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به جمع آوری ناوگان های فرسوده، گفت: طبق جلساتی که وزیر با کمیسیون عمران مجلس داشت، نظر ما نیز این بود که برای جمع آوری خودروهای فرسوده و بهبود وضعیت حمل و نقل لایحه ای بیاوریم که در آن خسارتی به مردم وارد نشود.

وی ادامه داد: چندی پیش بار دیگر شاهد آتش سوزی اتوبوس اسکانیا، حوادث ریلی، تصادفات شهری و هوایی بودیم که بخش اعظم این حوادث به خاطر فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این راستا پیشنهاد داد: باید اساتید و نخبگان و مسئولان پیشنهادهای خود را برای برطرف کردن مشکلات حمل و نقل مطرح کنند تا لایحه ای بر این اساس تنظیم شود و در صورتی که شاهد خطایی در این بخش باشیم همه مقصر اعلام شوند و از سوی دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

تا کی باید خودروهایی را با قیمت بسیار بالا و امنیت پایین به دست مردم بدهیم!
وی با طرح این پرسش که چرا باید خودروهای صفر پژو ۴۰۵ ، پراید و… آتش بگیرند دود کنند و روغن سوزی داشته باشند، افزود: متاسفانه در این میان عده ای تنها به فکر منافع خود بوده و سودهای کلانی می برند تا کی باید منتظر باشیم و خودروهایی را با قیمت بسیار بالا و امنیت پایین به دست مردم بدهیم تا کی باید مردم خسارت ببینند.

فلاحی اذعان کرد: قرار بر این شد که بخشی از صنعت خودرو از داخل تامین شود که متاسفانه آن عده ای که این کار به آن ها سپرده شده، نتوانسته اند از پس آن برآیند پس باید افراد جدیدی را که شایستگی بیشتری دارند وارد کار کنیم که خود این امر باعث ایجاد رقابت هم خواهد شد.

چرا باید خودرویی مانند پراید وارد ناوگان حمل و نقل شود
وی اظهار کرد: ۳۵ سال صبر کردیم و در نهایت پراید هفت میلیون تومانی به قیمت بالای ۲۰ میلیون تومان رسید، خودرویی که بیشترین کشته را دارد چرا باید با این قیمت توزیع شود و اصلا چرا باید چنین خودرویی وارد ناوگان حمل و نقل کشور شود، از طرفی در این میان عده ای به عنوان سهامدار و برای سود بیشتر در حال مکیدن خون مردم هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: ما در مقابل این جریانات مسئول هستیم و اگر نتوانیم جلوی این روند را بگیریم پس باید از شغل خود استعفا دهیم و کناره گیری کنیم. مسئولان مربوطه باید بتوانند قدرت داشته و اعمال نفوذ کنند و اجازه ندهند که عده ای به هر قیمتی روز به روز پول های کلانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ارز مبادله ای هم که داده شد پس چرا پراید باید تا این اندازه گران باشد، یادآور شد: نه تنها یک ریال از قیمت پراید کاسته نشد بلکه شاهد ۳۰ درصد افزایش نیز بوده ایم.

فلاحی در پایان سخنان خود تصریح کرد: همین جریانات باعث خواهد شد که مردم نسبت به نظام بدبین شوند، ما در حال حاضر امیدمان به سازمان های نظارتی است تا با این افراد برخورد جدی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.