تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8
خانه دسته‌بندی نشده

دستاوردی بزرگ از پژوهشگران ایرانی؛ ساخت مولد برق خودکفا

  • کد خبر : 481
  • 23 مرداد 1393 - 4:42

حسین غنمی پژوهشگر و مخترع در گفتگو با خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: با این روش می‌توانند بدون برق، برق تولید کنند. این اختراع جایزه‌های متفاوت بین‌المللی زیادی را نصیب خود کرده است. وی افزود: این سیستم در حد ۲۰ تا ۳۰ ثانیه استارت خورده و با فرمان کنداکتور سیستم روشن شده و […]

حسین غنمی پژوهشگر و مخترع در گفتگو با خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: با این روش می‌توانند بدون برق، برق تولید کنند. این اختراع جایزه‌های متفاوت بین‌المللی زیادی را نصیب خود کرده است.

وی افزود: این سیستم در حد ۲۰ تا ۳۰ ثانیه استارت خورده و با فرمان کنداکتور سیستم روشن شده و بعد از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه برق شبکه کلا قطع شده و دیگر نیازی به ژنراتور و برق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یک سوم برق خروجی را خود سیستم استفاده کرده و ما بقی خروجی برای موتور خودرو، هواپیما و یا مصرف کننده قابل استفاده است.

بر خلاف نیروگاه‌های تولید برق که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند این نیروگاه کوچک که در حد نمونه‌های آزمایشگاهی است با موتور هیدرولیکی کار می‌کند و خودش انرژی خودش را تولید می‌کند.

به گفته‌ی این پژوهشگر پیشنهادات فراوانی برای اجرایی شدن از کشورهای مختلف مانند ژاپن، آلمان و … دارد اما به خاطر علاقه به کار در کشور خودمان دوست داریم تا این پروژه را در کشور خودمان اجرایی کنیم.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.