تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13
خانه دسته‌بندی نشده

اعلام حقوق سال ۹۴ کارگران

  • کد خبر : 362
  • 25 اسفند 1393 - 6:39

افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۴ شورای عالی کار سرانجام در آخرین جلسه خود حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده را ۱۷ درصد افزایش داد و از ۶۰۹ هزار تومان فعلی به ۷۱۲ هزار تومان رساند. به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، بر این اساس حداقل دستمزد سال آینده ۱۱ میلیون […]

افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۴


شورای عالی کار سرانجام در آخرین جلسه خود حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده را ۱۷ درصد افزایش داد و از ۶۰۹ هزار تومان فعلی به ۷۱۲ هزار تومان رساند.



به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، بر این اساس حداقل دستمزد سال آینده ۱۱ میلیون کارگر ایرانی مشمول قانون کار با ۱۰۳ هزار و ۵۳۰ تومان افزایش به ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان رسید.


در این جلسه همچنین افزایش سایر سطوح مزدی برای سال آینده ۱۷ درصد تعیین و مقرر شد تا از ابتدای سال آینده، بن نقدی ماهانه کارگران از ۸۰ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان، حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان، سنوات روزانه از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان، حق هر اولاد از ۶۰ هزار و ۸۸۸ تومان به ۷۱ هزار و ۲۴۱ تومان و حداقل مزد روزانه از ۲۰ هزار و ۲۹۷ تومان به ۲۳ هزار و ۷۴۷ تومان افزایش یابد.


مصوبه افزایش ۱۷ درصدی شورای عالی کار، میزان عیدی مشمولان قانون کار را نیز مشخص کرد. بر این اساس میزان عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر مبنای محاسبه دو ماه، یک میلیون و ۴۲۸ هزار تومان و در صورت محاسبه سه ماه،‌ دو میلیون و ۱۴۲ هزار تومان خواهد بود.


همچنین پیرو ابلاغ سیاست‌های افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و برداشته شدن محدودیت پرداخت حق اولاد برای بیش از دو فرزند، پرداخت حق اولاد کارگران به تعداد فرزندان اعمال خواهد شد.


در نشست نهایی تعیین مزد سال ۹۴ کارگران که تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه به طول انجامید، نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی تا لحظه آخر بر مواضع خود ایستادگی کردند اما در نهایت به افزایش ۱۷ درصدی مزد رضایت دادند.


تا چند روز آینده مصوبه شورای عالی کار توسط وزیر کار به تمام واحدهای صنفی مشمول قانون کار ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sabatransport.ir/?p=362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.